مشروح اخبار


» انتقاد نماینده بویراحمد از نبود تجهیزات و امکانات برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس



نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از نبود تجهیزات و امکانات برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های زاگرس انتقاد کرد.

به گزارش راک نیوز، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از نبود تجهیزات و امکانات برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های زاگرس انتقاد کرد.

مهدی روشنفکر  اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی چند سال اخیر و به تبع آن گرم شدن هوا در اواخر فصل بهار و فصل تابستان و کمبود منابع آبی، ارزش و اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی صد چندان می‌شود و بیش از گذشته باید برای حفاظت و حمایت از جنگل‌های زاگرس تلاش کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به سرمایه‌های طبیعی بی‌تفاوت باشیم و بلکه باید همه‌ نهادهای مسئول و مرتبط بر طبق یک برنامه علمی و دقیق، برای حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنند، افزود: ضروری است مجلس و دولت نگران منطقه اکولوژیکی زاگرس با قدمت چند هزار ساله باشد.
روشنفکر با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از آتش‌سوزی در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه، مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز نگران آتش‌سوزی در این سه شهرستان شده‌اند ادامه داد: امیدواریم نهادهای مختلف بیش از پیش به نقش و تاثیر مهم و آشکار "زیست بوم دنا" بر حفاظت از آب و خاک این منطقه توجه کنند و در غیر این‌صورت آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شویم.
وی خاطرنشان کرد: بنده به جد تلاش خواهم کرد تا با همکاری سایر نمایندگان، میزان سرمایه‌گذاری در منطقه اکولوژیکی زاگرس با هدف حفاظت و احیای این منطقه را افزایش دهیم و برای این مهم نیاز به یک همت ملی برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور داریم.
روشنفکر بیان کرد: امیدواریم سازمان جنگل‌ها، حفاظت محیط زیست و نیز سایر نهادهای مسئول به جد از آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی و بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان جلوگیری کنند تا بیش از این شاهد از بین رفتن ذخایر طبیعی نباشیم.
وی تصریح کرد: انتظار داریم و تلاش خواهیم کرد تا اعتبارات مصوب شده تخصیص و تحقق یابد و نیز ردیف‌های بودجه جدیدی برای تامین تجهیزات و امکانات برای حفاظت از جنگل‌ها، جلوگیری از آتش‌سوزی و نیز خاموش کردن آتش مصوب کنیم.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار داریم مناطق مستعد آتش‌سوزی شناسایی و مرتب پایش شوند تا هم از آتش‌سوزی جلوگیری و در صورت وقوع آتش در کمترین زمان خاموش شود.
روشنفکر اظهار داشت: بی‌شک تقویت و حمایت از تشکل‌های محیط زیستی و فعالان آن و نیز تلاش برای جمع‌آوری زباله (شیشه‌، پلاستیک، بطری، ته سیگار و غیره) با مشارکت مردم و سازمان‌های مرتبط و تشکل‌های فعال و علاقه‌مند در حوزه محیط زیست، نیز می‌تواند از بروز آتش‌سوزی و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی موثر باشد.
وی افزود: پیشنهاد می‌شود یک برنامه بلندمدت با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی، میان نهادهای آموزش و پرورش، وزارت علوم، محیط زیست، وزارت جهادکشاورزی، ارشاد، صدا و سیما، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سپاه، وزارت کشور، قوه مقننه و سایر نهادهای مرتبط منعقد شود تا در صورت رخداد این حوادث ناگوار، همه ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و مردمی با برنامه‌ریزی بهتر و اصولی‌تری به انجام وظایف و حل بحران بپردازند.
روشنفکر تلاش‌های صورت گرفته چند روز اخیر سپاه و ارتش برای مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده خائیز را قابل تقدیر دانست و افزود: امیدوارم سپاه با تدوین و تصویب یک برنامه اصولی، دایره و میزان فعالیت‌های محیط زیستی بسیجیان را برای حفاظت و حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی افزایش دهد.
انتهای پیام/



تاریخ انتشار : 13 خرداد 1399 13:58



» اخبار مرتبط:

  • خاییز کهگیلویه آرام گرفت، دیل همچنان می‌سوزد
  • کاشت 5 نهال توسط مهدی روشنفکر در اولین روز از هفته منابع طبیعی/تصاویر
  • چهار هکتار از جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده خامی باشت در آتش سوخت
  • بی‌احتیاطی گردشگران عامل آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • از آتش سوزی جنگل های کوه سرخ گچساران تا کمبود محیطبان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler