مشروح اخبار


» اقدامات دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد براي پيشگيري از بيماري كرونا در مجموعه اداری



دامپزشکی استان با ايجاد رويه ای يكپارچه و سازماندهی شده و با استفاده از ابزارهای متعدد اطلاع‌رسانی در تلاش براي پيشگيری برای ورود كروناويروس به اين مجموعه است.

به گزارش راک نیوز، از هفته گذشته تا کنون اقدامات متعددی از طريق ابزارهای اطلاع رسانی از جمله  اطلاعيه و اينفوگرافی ارسال پیام های بهداشتی و ... نسبت به آگاه‌سازی كاركنان درمورد نحوه پيشگيری از ابتلا به كرونا ويروس و راه‌های مقابله با آن صورت گرفته است.
مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : تهيه و توزيع ماسك‌هاي فيلتردار  ، دستکش های یکبار مصرف ، اسپری ضدعفونی کننده دست ها و توزيع ميان پرسنل ، و ممانعت از حضور كاركنان دارای بيماری خاص نيز از ديگر اقدامات پيشگيرانه صورت گرفته است.
فرشاد حیدری گفت: در این راستا کلیه محوطه اداری ، خودروهای سازمانی و پارکینگ خودروها  بطور کامل ضدعفونی نیز گردیده است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی استان  همچنین در ادامه به شهروندان در خصوص  پیشگیری از این بحران ایجاد شده در بحث مواد خام با منشاء دامی گفت :  خرید فرآورده‌های خام دامی بویژه گوشت از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی با مهر و لیبل بازرسی دامپزشکی در کشتارگاه‌ها، شستن منظم دست‌ها، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و یا عطسه، پختن کامل تخم مرغ و گوشت و پرهیز از تماس نزدیک با افراد دارای علائم بیماری‌های تنفسی همچون سرفه و عطسه، مد نظر قرار گیرد. 
 همچنین به عنوان یک اقدام خوب بهداشتی غذایی، جهت جلوگیری از آلودگی متقاطع غذاها ضروری است که به مدیریت و مواظبت از فرآورده‌هایی همچون شیرخام وگوشت یا سایر فرآورده‌های دامی نپخته نیز توجه کرد.به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد خوشبختانه تا کنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.



تاریخ انتشار : 6 اسفند 1398 16:44



» اخبار مرتبط:

  • معدوم سازی قریب به یک تن فرآورده های خام دامی ناسالم توسط اداره دامپزشکی شه ...
  • مدیر روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد :برقراری بیش ...
  • به همت دامپزشکی بویراحمدانجام شد: معدوم سازی 250کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذش ...
  • در ایام نوروز:ضبط بیش از یکهزار کیلوگرم فرآورده دامی غیرقابل مصرف در گچسارا ...
  • کشتارگاه دام در شهرستان بهبهان پلمب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام