مشروح اخبار


» تلاش برای احیای عزت یا شرطبندی روی اسب_مرده



تامل در سیر تحول سید محمد موحد یاد مراد سیاسی ایشان "علی اکبر هاشمی  رفسنجانی" را به ذهن متبادر می‌کند. صبر و تحمل بالا- تاکید بر محوریت مردم- رعایت اخلاق و ادب و شجاعت پذیرش و توان اصلاح، از وجوه مشترک ایشان با شخصیت محبوب وی دارد.

راک نیوز-در انتخابات کهگیلویه سه گروه را می‌توان رصد کرد که پیگیر نقطه نظرات و متعاقبا چرخش آرا به سمت نامزدهای حاضر در صحنه هستند. اینان در نهایت بر اساس تعریف خود از منافع شخصی و گروهی به یکی از نامزد‌ها به عنوان کعبه‌ی‌ آمال و عنصر تحقق منافع، حمایت کرده و  رای می دهند.

 

گروه اول

بخش سنتی جامعه

بخش سنتی جامعه که از نماینده انتظارات کاملا سنتی و کدخدامنشانه دارند.

انتظاراتی که برای نماینده‌ی مجلس در این جغرافیا جعل شده است و گذر از یا تغییر در این خواسته که آرای زیادی را شامل می‌شود، به این سادگی  و راحتی و در کوتاه مدت ممکن نیست.

 

گروه دوم

 بخش جدید جامعه

 

بنا به تصریح و شرح وظایف نماینده‌ی مجلس در قانون اساسی، مردم باید از  نماینده‌ی خود در مجلس انتظارات تخصصی و فعالیت سیستماتیک داشته باشند.

حضور فعال در مجلس و بررسی دقیق لوایح و طرح‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد رفاه در حوزه‌ی نمایندگی و همچنین پیشنهاد طرح‌های ابتکاری و ارتباط فعال با بدنه‌ی فرهیخته و اهل علم و فن یعنی کارشناسان؛  مسولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت در عملکرد و ارائه‌ی برنامه‌های منظم و مدون و دقیق و مطالعه شده برای حوزه‌ی انتخابی خود و میهن عزیزمان ایران از انتظارات بحقی است که مردم از نماینده‌ی خود دارند. تلاش برای افزایش قدرت و جذب سرمایه‌ی انسانی در حوزه های اجرایی ملی و استانی از دیگر مطالبات این بخش از جامعه است.

 

گروه سوم

بخش ترکیبی جامعه

 

بخشی که با آگاهی نسبت به وضع گذشته و حالِ جامعه ( منطقه ای -ملی- استانی و شهرستانی) با ترسیم نقشه‌ی ذهنی وضع موجود، گزینه های موجود را مورد  بررسی و انتخاب قرار می‌دهند. انتخاب آنها خارج از دایره ی دو گروه پیشین نیست! بلکه از هر دو گروه به شکل گزینشی مواردی را به صورت حداقلی یا تام و تمام به عاریت می‌گیرند.

به عبارت دیگر وجوه اشتراک گروه اول و دوم گروه سومی را تشکیل می‌دهد که سعی در پوشش حداکثری نیاز‌های سنتی جامعه ی خود دارند و گوشه چشمی هم به تغییر وضع کنونی که مبتنی بر تفکری سنتی است به وضعیتی نوین، مطلوب و بهینه برای پیشرفت و توسعه‌ی پایدار دارند.

در واقع آینده نگری و بصیرت گروه سوم است که با اتکا به آن تلاش دارند توازنی میان بخش های مختلف جامعه مستقر کنند! به عبارتی خواسته های بخش سنتی را بهینه و خواسته های بخش نوین را متناسب با وضع موجود تعدیل نمایند.

 

 شرط‌بندی روی اسب مرده

 

با توجه به تقسیم بندی بالا و بررسی  سابقه و عملکرد نامزدها، چه آنها که ردای نمایندگی پوشیده اند و چه آنها که  سابقه‌ی حضور در رقابت‌های انتخاباتی را دارند؛ پر واضح است که هواداران اینان می‌خواهند سمت پیروز میدان باشند و اصطلاحاً کسی  روی اسب مرده شرط‌بندی نمی کند! البته هر کسی از منظر خود فردی را پیروز می‌داند؛ راستین یا خیالین!

 اصلاح‌طلبان کهگیلویه از یک سو نگاهی ایده‌آلیستی دارند و از دیگر سو مترصد حضور با چهره‌های کمرنگ و حداقلی هستند!

حضوری دن کیشوت وار و مبتنی بر خواسته و شعارهای یک گروه ( نگاه نوین) بیشتر به طنزی تلخ شبیه است تا حرکتی حساب شده در زمین بازی انتخابات! البته موانع این طیف نیز روشن است.

در دیگر سوی میدان عدل هاشمی پور همچنان اصرار دارد در را بر پاشنه‌ی قدیم بچرخاند: "شیفت دادن خواسته های بخش سنتی به نیاز های بخش نوین و ارجاع دادن بخش نوین به وعده های سر خرمن" از یک طرف و از طرف دیگر با توجه به عیان شدن مواضع عقیده‌ای و اختلاف سلیقه‌ای فاحش با اصلاح‌طلبان (گرفتن فندک زیر برجام به عنوان سند دیپلماسی این طیف و بی توجهی به خواسته‌های شورا و شهرداری که محصول اصلاح‌طلبی است)، عملاً خود را از آرای آنان محروم کرده است.

 

انتخاب عام المنفعه/ عملکرد عام المنفعه

 

مردم فرصت شناخت می‌خواستند و امروز با تکیه بر شناخت می‌خواهند

 نشان دهند: "فقط یک کهگیلویه‌ی بزرگ وجود دارد"!

 نشان دهند که مطابق آموزه های سنتی و تاریخی علایق قومی و خونی و سیاسی تاثیری بر تشخیص و انتخاب بهتر ندارد!

و آنچه که باید همیشه با آن جنگيد هرج ‌و مرج و بی‌اخلاقی است!

 

 تامل در سیر تحول سید محمد موحد یاد مراد سیاسی ایشان "علی اکبر هاشمی  رفسنجانی" را به ذهن متبادر می‌کند. صبر و تحمل بالا- تاکید بر محوریت مردم- رعایت اخلاق و ادب و شجاعت پذیرش و توان اصلاح، از وجوه مشترک ایشان با شخصیت محبوب وی دارد.

 "جبر تاریخ به کمتر کسی حیات دوباره‌ای عطا کرده است." اما این بار

انگار دستان زیادی برای دعا بالا رفته است تا این فرصت بزرگ برای تاریخ سازی و احیای عزت از دست رفته‌ی این سرزمین خلق شود. از همین باب است که سه گروه فوق می‌توانند به نقطه‌ی تعادلی برسند و از شرط‌بندی روی اسب مرده بپرهیزند و با انتخابیکه متضمن نفع عمومی و حداکثری است، بار دیگر بر قدر و شان کهگیلویه بیفزایند. البته ما همه می‌دانیم که شرایط موجود چه ویژگیهایی دارد و با علم به مشکلات و مسائل موجود و در دایره‌ی ممکن‌ها مجبور به تحلیل و تفسیر وضعیت موجود هستیم. در نتیجه راهکارها هم در این چارچوب معنا می‌یابند.

یونس_هدایت_مقدم

 

  توجه :مطلب فوق از سری یادداشت های ارسالی مخاطبین می باشد که انتشار آن به معنی تایید یا تکذیب نبوده و درجهت حماتی از گردش آزاد اطلاعات و آگاهی بخشی صورت گرفته است ،شمانیز می توانید با ارسال نظرخود آن را تایید یا نقد کنید



تاریخ انتشار : 11 بهمن 1398 22:38



» اخبار مرتبط:

  • تلاش برای احیای عزت یا شرطبندی روی اسب_مرده
  • اصلاح‌طلبان راهی جز شرکت در انتخابات ندارند
  • عضو مجمع نیروهای خط امام:فتنه‌گران همایش‌های قانونی را بر هم می زنند
  • اگر،"فائزه "برای پیروزی اصلاح طلبان درانتخابات مجلس
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler