مشروح اخبار


» ساسان تاجگردون در آیین افتتاح سمپوزیوم کشورهای عضو اکو :راه برون رفت از بن بست توسعه در ایران توجه به مباحث حوزه گردشگری است



معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت گردشگری با اشاره به اینکه گردشگری یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور است گفت: گردشگری در شرایط خروج از بحران نفت یکی از مهمترین پیشران های توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان هرمزگان ؛ ساسان تاجگردون در آیین افتتاح سمپوزیوم فرصت های سرمایه گذاری گردشگری کشورهای اکو که با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو، مسئولان کشوری و محلی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد هدف از این سمپوزیوم را شنناخت بهتر فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری و حوزه های مرتبط برشمرد.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در سال 92 در 24 بند اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تکیه بر داشته های درون سرزمینی و استفاده از ظرفیت های بیرون از کشور یکی از مباحث مهمی است که عینیت خود را در نظام برنامه ها و اسناد بالادستی نشان داده است.

معاون سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه پیش تر از این در سند چشم انداز توسعه کشور در برنامه ششم توسعه رگه هایی از نظام برنامه ریزی در بخش های مختلف اقتصادی نشان داده شده است افزود: در احکام مندرج در برنامه ششم که ما در آن قرار داریم رشد اقتصادی تعیین شده در بخش اقتصادی ناشی از بهره وری از عوامل تولید که یکی از تکیه گاه های اصلی نظام اقتصادی 3.7 درصد تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در نگاه اقتصادی امروز می تواند پیشران توسعه در مقابل بحران نفت قرار گیرد. ادامه داد: امروز با شرایطی که به وجود آمده می توانیم به جای فروش بی رویه نفت بر ظرفیت های داخلی مانند صنعت گردشگری تکیه کنیم.

راه برون رفت ،توجه به حوزه گردشگری است

تاجگردون با تاکید بر اینکه متغیرهای مختلف در حوزه بهره وری باید ایجاد شود تصریح کرد: باید خیلی شفاف عرض کنم که در بخش صنعت عوامل متغیر و مستقل که بخش عمده ای از آن ناشی از ظرفیت های مواد اولیه یا دانش فنی است به دلیل تحریم در وضعیت فعلی با کندی پیش می رود.

وی تاکید کرد: اما متغیرهای موجود در صنعت گردشگری و مواهب طبیعی در این بخش فعال هستند و ضرورت دارد که به این حوزه توجه شود.

معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس میراث فرهنگی با اشاره به لوایح مهم اقتصادی قانون بودجه سال 99 و بودجه مالیات بر ارزش افزوده که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی مجلس در حال بررسی است بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری و ارائه بسته های سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین راه برون رفت از بن بست توسعه در ایران توجه به مباحث حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به آینن نامه های حمایت از سرمایه گذاران در دولت افزود: دولت قطعا وظیفه بستر سازی، حمایت و هدایت سرمایه گذاران در بخش های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت را برعهده دارد.


      بسته های تشویقی در جذب سرمایه گذاری خارجی

ایجاد پکیچ های سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات مانند تامین ارز های ریالی، ارائه مشوق های مالیاتی، کاهش عوارض ساختمانی، ایجاد زیرساخت های یارانه ای از جمله مواردی است که می تواند در جذب سرمایه گذاران به ویژه کشورهای عضو اکو موثر واقع شود. وی با بیان این مطلب افزود: با وجود شرایط خاص و سختی که کشور امروز با آن دست و پنجه نرم می کند با تکلیف رهبر معظم انقلاب ظرفیت های خوبی توسط دولت در حوزه گردشگری ایجاد شده است.



تاریخ انتشار : 21 آذر 1398 20:51



» اخبار مرتبط:

  • در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید شد: حمایت و ...
  • در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید شد: حمایت و ...
  • حضور معاون اجرایی رییس جمهور در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان کهگیلویه و ...
  • کاندید احتمالی انتخابات درکهگیلویه : جامع ترین و کامل ترین برنامه های اقتصا ...
  • سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام