مشروح اخبار


» اصلاح‌طلبان برروی چهار راهی انتخاب سرنوشت ساز



بررسی¬های میدانی از برآیند نظرات قشرهای مختلف رای دهنده گان، نشان دهنده کاهش اقبال عمومی به شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به عنوان تجلی¬گاه مردم سالاری در کشورمان، به دلایل گوناگون از جمله بی¬تدبیری در سیاست خارجی، افزایش نرخ بیکاری، افزایش تورم، ضعف عملکردی سازمان¬ها و ارگان¬های مختلف و ... می¬باشد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

راک نیوز/بررسی¬های میدانی از برآیند نظرات قشرهای مختلف رای دهنده گان، نشان دهنده کاهش اقبال عمومی به شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به عنوان تجلی¬گاه مردم سالاری در کشورمان، به دلایل گوناگون از جمله بی¬تدبیری در سیاست خارجی، افزایش نرخ بیکاری، افزایش تورم، ضعف عملکردی سازمان¬ها و ارگان¬های مختلف و ... می¬باشد.
از طرف دیگر بررسی عملکرد نماینده فعلی شهرستان¬های بویر احمد و دنا (که از قضا منصوب به طیف اصلاح طلبان نیز می¬باشد) و مقایسه آماری نتایج انتخابات مجالس نهم و دهم نشان دهنده ریزش شدید آرای جناب ایشان و بالطبع طیف حامی آن یعنی اصلاح طلبان می¬باشد.
نیک می¬دانید که فرآیند انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد و خاصه شهرستان¬های بویراحمد و دنا با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و مطرح کردن کلید واژه "قومیت و قومیت گرایی" از سوی کاندیداها سمت و سوی جدی به خود می¬گیرد. با این تفاسیر اصلاح طلبان برای پیروزی و یا حداقل شکست آبرومندانه!!! در انتخابات مجلس یازدهم با این معضل مواجه هستند که چگونه مردم را راضی به حضور در پای صندوق¬های رای کنند؟؟ و از سوی دیگر با توجه ریزش شدید آرای آن¬ها به دلیل عملکرد غیر قابل دفاع نماینده منصوب به آن¬ها، و همین¬طور دو¬دستگی اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان و عملکرد غیر شفاف آنها در اعلام حمایت از کاندیدای واحد در مجلس دهم، چه راهکاری برای تشویق مردم به رای دهی به کاندیدای مورد حمایتشان در نظر می¬گیرند؟؟
با نگاهی موشکافانه و دقیق به دو معضل مطرح شده متوجه می¬شویم که برای حل هر دوی آن¬ها تنها یک راه حل وجود دارد، و آن این¬که نخبگان اصلاح طلب و شورای هماهنگی اصلاح طلبان با رایزنی با شورای نگهبان نسبت به معرفی و انتخاب کاندیدهای اصلح و مقبول جامعه به ایجاد شور و انگیزه برای مردم به منظور شرکت در انتخابات و داغ کردن تنور رقابت¬ها کمک کنند، تا از این رهگذر هم مشارکت مردم در انتخابات را افزایش داده و هم به طرفداران خود این پیام را فرستاده باشند که از اشتباه¬های دوره¬های قبل درس گرفته و آمده¬اند تا برای انتخابات مجلس یازدهم طرحی نو در بیاندازند.
چنانچه از شواهد و قرائن پیداست تا این لحظه نام¬هایی هم¬چون بهرامی، فروزان، ایزدپناه و رمضانی چهار راس مربع شورای هماهنگی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم می¬باشند. نگارنده این سطور ضمن احترام به همه این عزیزان و بیان اینکه همه این بزرگواران از افراد واجد شرایط می¬باشند، یادآور می¬شود که سه گزینه اول که از مدت¬ها پیش نیز احتمال کاندیداتوری آن¬ها مطرح بود هیچ گونه شور و اشتیاقی در بین مردم بطن جامعه بویراحمد و دنا برای شرکت در انتخابات ایجاد نکرده¬اند. با این حال با مطرح شدن زمزمه¬های ورود ریاست اسبق دانشگاه یاسوج به عرصه انتخابات شوری دو چندان جامعه و خصوصاً دانشگاهیان و جوانان، به عنوان مبدا تحولات، را فرا گرفته است. دکتر رمضانی از نخستین کسانی بودند که در کشور در مقابل بورسیه¬های غیرقانونی تا پایان دوره مسئولیت خود ایستادگی کردند. به نظر می¬رسد اصلاح طلبان بویراحمد و دنا با دعوت از دکتر رمضانی عزم خود را جزم کردند تا بعد از 16 سال دوری از مجلس بار دیگر تخت و تاج کدخدایی سیاسی اصولگرایان و مستقلین (بخوانید نمک¬خورها و نمکدان شکسته¬ها) را به زیر بکشند.
نکته مهم دیگری که اصلاح طلبان بویراحمد و دنا باید مد نظر داشته باشند تلاش برای "ائتلاف درون حزبی" و پرهیز از " ائتلاف برون حزبی" (چیزی که در دوره قبل باعث دو¬دستگی در شورای هماهنگی شده است) می¬باشد.
چنان¬چه پیداست اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در حال حاضر بر روی یک چهار راهی ایستاده¬اند. چهار راهی¬ای که هر شاخه آن یکی از کاندیداها قرار دارد و محل تلاقی همه آنها شورای هماهنگی اصلاح طلبان می¬باشد. شورای هماهنگی خود به خوبی می¬داند که سه راه از این چهار راهی به بن بست می¬رسد و راهی جز ائتلاف ندارند. امید است شورای هماهنگی اصلاح طلبان با درس گرفتن از گذشته خود و همین¬طور استفاده از تجربه نا¬موفق حضور همزمان دو کاندیدای اصلاح طلب در کهگیلویه بزرگ در ادوار گذشته و بعد از اعلام نظر شورای محترم نگهبان دست به انتخابی اصلح و مقبول برای معرفی به عنوان کاندیدای واحد بزند.
«دیگر نمانده فرصت تکرار اشتباه// برگرد خوب من که نیفتی به این گناه
من بارها گذشته ام از این پیاده رو// اما هنوز فکر کنم دارم اشتباه
آیا همیشه باید از این راه بگذرید؟؟// شاید در انتهای کوچه بیفتی درون چاه
هر دو اگر چه آدم این قصه بوده¬ایم//اما ببین که رفته سر جفتمان کلاه».
رحمن پاداش فعال دانشجویی



تاریخ انتشار : 11 آذر 1398 16:42



» اخبار مرتبط:

  • حضرتی:اصلاح‌طلبان برای انتخابات96 به وحدت نرسند،نابود می‌شوند
  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • راه اندازی سایت ستاد ائتلاف اصلاح طلبان
  • گزینه اول اصلاحات "خاتمی" است نه "عارف"
  • » اشتراک گزاری خبر

    • حسین زرین

    • 12 آذر 1398 12:13
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    جالب بود
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler