مشروح اخبار


» اعلام فهرست کالاهای همراه مسافر و واردات ۳۰۰ قلم کالای گروه ۴ به مناطق آزاد و سرزمین اصلی



مهردادجمال ارونقی  معاون امور گمرکی گمرک ایران از تعیین و اعلام فهرست کالاهای همراه مسافر و واردات ۳۰۰ قلم کالای گروه ۴ به مناطق آزاد و سرزمین اصلی برای سال جاری خبر داد.            

به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز وبه نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ هیات وزیران در جلسه ۱۶ فروردین ۹۷ پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی، به منظور تعیین سهمیه ورود کالای همراه مسافر از مناطق آزاد تجاری- صنعتی به سرزمین اصلی برای هر سال مصوب کرد که کارگروهی با مسئولیت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تشکیل شود. در این کارگروه نمایندگانی از وزاتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی حضور دارند.
«مهرداد جمال ارونقی» با اعلام این مطلب به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: کارگروه تعیین سهمیه و فهرست کالاهای همراه مسافر طی نشستی در تاریخ هشتم مهر ۹۸ سهمیه تخصیصی و فهرست اقلام مسافر برای سال جاری را تعیین و اعلام کرد.  
وی تصریح کرد: سهمیه کل کالای همراه مسافر و خرده‌فروشی و همچنین میزان سهمیه مجاز ورود پوشاک (البسه، کیف و کفش) به هر منطقه، مربوط به سال ۱۳۹۸ به همراه فهرست ۸۴۹ ردیف تعرفه کالاهای مجاز به ورود یا خروج از محدوده مناطق آزاد تحت عنوان کالای همراه مسافر و خرده فروشی به همه گمرکات ابلاغ شده است.  
ارونقی با بیان اینکه از فهرست ۸۴۹ ردیف تعرفه کالاهای اشاره شده، حدود ۳۰۰ قلم کالا در گروه ۴ کالایی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ثبت سفارش برای همه این اقلام از جمله کالاهای گروه چهارم اشاره شده با تایید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه صادر می‌شود.
به گفته وی، ممکن است کالاهای اشاره شده در پایان مسیر حمل خود از خارج از کشور به بنادر و یا مناطق ویژه یا آزاد برسند.
معاون فنی گمرک ایران توضیح داد: با توجه به موضوع اشاره شده دستور ترانزیت خارجی این کالاها از مبدا بنادر، مناطق ویژه و اماکن گمرکی به مقصد مناطق آزاد مندرج در ثبت سفارش مربوط صادر شده و مشکلی در خصوص ترانزیت این اقلام به مقصد نهایی اعلام شده وجود ندارد.
به گفته ارونقی، موضوع ترانزیت خارجی اقلام اشاره شده در کارگروه هماهنگی‌های تجاری با حضور نمایندگان گمرک ایران، بانک مرکزی و وزارت صنعت نیز مطرح و مورد موافقت قرار گرفته است.

جزئیات فهرست ۸۴۹ ردیف تعرفه کالاهای مجاز اینجا قابل مشاهده است.



تاریخ انتشار : 4 آبان 1398 22:59



» اخبار مرتبط:

  • بخشنامه جدید گمرک در مورد نحوه ترانزیت کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • از سوی معاون گمرک ایران  شرایط جدید ترخیص کالا اعلام شد
  • واردات کالاهای گروه چهارم ممنوع، حتی در مناطق آزاد تجاری و ویژه ی اقتصادی
  • تصمیم فوری گمرک ایران برای کالاهای گروه 4 + متن بخشنامه
  • گام اساسی گمرک در راستای حمایت از تولیدات داخلی +سند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler