مشروح اخبار


» بوشهری ها در اعتماد به زنان در حوزه مدیریتی اول شدند



معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: در حوزه زنان و خانواده بیشتر مناسبتی عمل کرده‌ایم ولی من‌بعد اگر بخواهیم شکاف و عقب‌ماندگی‌ها را حل کنیم چاره‌ای نداریم جز اینکه هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش راک نیوز و به نقل از فارس ؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران اظهار داشت: انتظار از جمهوری اسلامی این است که مسؤولان در عمل با کارآمدی،‌ پاکدستی و تلاش بتوانند مشکلات را برطرف کنند و به سمت اهداف متعالی کشور پیش بروند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم کشور در وضعیت جنگ اقتصادی و جنگ روانی قرار دارد و ایجاب می‌کند قوی‌تر و مصمم‌تر در مسیر اهداف حرکت کنیم و با دقت بیشتری با توجه به وظایف و تکالیفی که داریم این مسیر را پشت‌سر بگذاریم.

ابتکار بیان داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون یکی از آرمان‌هایی که مورد توجه قرار گرفته و هیچ وقت نتوانسته‌ایم آ‌ن را به طور کامل اجرایی کنیم و بلکه گاهی نگاه سطحی به آن داشته‌ایم موضوع عدالت بوده که باید همیشه سرلوحه کار قرار گیرد.

ابتکار گفت: ما در سطح ملی برای هر استان یک سند مبتنی بر اطلس سرزمینی آن استان ایجاد کرده‌ایم و در این استان‌ها، سندها نهایی شده است و در 15 استان سند زنان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه به تصویب رسیده است و این گامی به جلو است. 

معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: در حوزه زنان و خانواده بیشتر مناسبتی عمل کرده‌ایم ولی من‌بعد اگر بخواهیم شکاف و عقب‌ماندگی‌ها را حل کنیم چاره‌ای نداریم جز اینکه هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: سند ارتقای وضعیت زنان تفاوتی که دارد این است که مبتنی بر داده‌ها، آمار و اطلاعات پیش رفته است و جالب این است که از ابتدای انقلاب تاکنون زنان در انتخابات نقش ویژه‌ای داشتند و 50 درصد آرا را زنان داده‌اند اما ما به تفکیک جنسیت آمار دقیقی به غیر از دو انتخاب اخیر نداشته‌ایم بنابراین از دستگاه‌هایی که در حوزه آمار فعالیت می‌کنند درخواست می‌کنیم که آمارها را به صورت تفکیک جنسیتی استخراج کنند.

ابتکار بیان داشت: از ابتدای دولت دوازدهم بر اساس سیاست‌های ابلاغی رئیس جمهور و در راستای شاخص‌های عدالت جنسیتی اقداماتی صورت گرفت که این شاخص‌ها 8 محور و 176 مورد است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان یادآور شد: بهداشت، اشتغال، امنیت، مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی در حوزه زنان از شاخص‌های عدالت جنسیتی است که به زودی شناسنامه آن را ارائه می‌دهیم.

 



تاریخ انتشار : 29 مهر 1398 22:09



» اخبار مرتبط:

  • ۴۱ ‌درصد کارمندان دولت را زنان تشکیل می دهند
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند
  • غلامرضا تاجگردون: تعاونی و کانون‌های کارآفرینی زنان در گچساران ایجاد می‌شود
  • فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی زنان در گچساران توسعه می‌یابد
  • معاون رییس‌جمهور:چرا تفکیک جنسیتی، امسال در شهرداری انجام شد؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler