مشروح اخبار


» امکانات دانشکده صنعت و معدن چرام در حد یک دانشگاه است/ مسئولان دانشگاه، استان و شهرستان همراه و همدل در توسعه دانشکده هستند




رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام معتقد است که امکانات این دانشکده در حد یک دانشگاه است و همه آنچه یک دانشجو نیاز دارد در این دانشکده وجود دارد.

به گزارش راک نیوز،صاحب سروش فر که حدود یکسال از ریاست وی بر این دانشکده می گذرد در این گفتگو به خبرنگار ما گفت: برای توسعه دانشکده چرام مسئولان دانشگاه، استان و شهرستان همراه و همدل هستند و ما نیز به این همکاری احتیاج داریم.

صاحب سروش فر می گوید: دانشکده صنعت و معدن چرام یکی از شش دانشکده دانشگاه یاسوج است که بنا به تشخیص مسئولان وقت دانشگاه در سال 1386 و با تصویب هیئت امنا در شهرستان چرام مجوز راه اندازی گرفت و با کمک 2 میلیارد تومانی وزارت نفت در سال 90 ساختمان آن تکمیل و در سال 91 با پذیرش 30 دانشجو رسما کار خود را آغاز کرد.

مشروح گفتگو با رئیس دانشکده چرام و عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در پی می آید:
سروش فر رئیس دانشکده چرام گفت: با همکاری مسئولان استان و شهرستان حدود 15.5 هکتار زمین جهت احداث این دانشکده اختصاص یافت و شرکت نفت نیز 2 میلیارد تومان برای احداث ساختمان هزینه کرد. در سال 91 این دانشکده در سه رشته کاردانی عمران، مکانیک و کارشناسی آمار اقدام به پذیرش دانشجو کرد. 

وی می گوید: معارضاتی که در خصوص زمین دانشکده وجود داشت، رشد و توسعه این دانشکده را کند کرده بود و اکنون با پیگیری های صورت گرفته سند زمین دانشکده صادر شده و ابلاغ اعتبارات خوبی نیز صورت گرفت. 

وی همکاری مسئولان استانی و شهرستانی را مطلوب دانست و گفت: برای توسعه این دانشکده همه مسئولان یکدل هستند و سعی می کنیم این دانشکده گسترش یافته و یکی از دانشکده های تخصصی در استان شود.

سروش ادامه می دهد: این دانشکده تنها دانشکده دولتی در کهگیلویه بزرگ است و فرصت بسیار ارزشمندی برای فرزندان این خطه و کل استان است تا بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی می گوید: این دانشکده امسال و برای اولین بار اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون و بدون شهریه کرده و دانشجویان برتر را نیز حمایت مالی می کند.

این موضوع برای برخی از دانشجویان که مشکل مالی دارند می تواند مشوق خوبی باشد ضمن آنکه باید توجه داشت که دانشگاه یاسوج جز 10 دانشگاه برتر کشور است و مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان نیز توسط دانشگاه یاسوج صادر می شود.

رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام به ایجاد رشته های جدید در این دانشکده اشاره کرد وگفت: سه رشته مهندسی صنایع، مهندسی معدن و مهندسی نقشه برداری به رشته های این دانشکده اضافه خواهند شد. 
وی ادامه داد: با توجه به وجود صنایع و معادن متعدد در استان و به خصوص شهرستان چرام، ضرورت راه اندازی این رشته ها در دانشکده بیش از پیش احساس می شود.
سروش فر بیان داشت: دانشکده چرام دارای 6 عضو هیئت علمی و حدود 15 کارمند اداری و حراست می باشد که با توجه به برنامه ریزی برای توسعه و رشد دانشکده، در آینده نزدیک هم اعضای هیأت علمی و هم کارمندان باید افزایش یابند.

وی ساختمان فعلی دانشکده را دارای ظرفیت حدود 700 دانشجو عنوان کرد و در خصوص امکانات این دانشکده گفت: کارگاه پیشرفته نجوم و آزمایشگاه فیزیک، کارگاه پیشرفته جوشکاری، کتابخانه، سایت مجهز کامپیوتری و ... از جمله امکانات علمی و آموزشی است که در این دانشکده وجود دارد.
وی ادامه داد: برنامه های هفتگی ورزشی شامل سالن فوتسال و استخر شنا نیز برای دانشجویان فراهم است.
سروش فر به تخصیص اعتبار حدود 6 میلیارد تومانی به این دانشکده اشاره کرد وگفت: به حول و قوه الهی و به لطف و همکاری جناب آقای دکتر عریان رئیس محترم دانشگاه یاسوج و مجموعه معاونین و مدیران محترم دانشگاه، از آغاز مدیریت اینجانب تاکنون حدود 6 میلیارد تومان بودجه جهت توسعه دانشکده (شامل خرید تجهیزات اداری و آموزشی، محوطه سازی، تجهیز سالن های همایش، مطالعه و جلسات، محوطه سازی، تکمیل ساختمان نیمه کاره، اینترنت، خطوط تلفن ثابت، دوربین های مدار بسته و ...)، سلف سرویس و خوابگاه دانشجویی، تخصیص داده شده است و با این اعتباری که گرفته شده و اعتبارات جدید انشاءلله نسبت به توسعه هر چه بهتر دانشکده اقدام خواهیم کرد. 
وی ادامه داد: عملیات اجرایی محوطه سازی و سر در دانشکده آغاز شده و بیش از 50 درصد رشد فیزیکی دارد و به سرعت در حال انجام شدن است.
رئیس دانشکده چرام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دانشکده همایش های موفق توسعه پایدار استان، هوا و فضا، نجوم و ... را برگزار کرده است و در آینده نیز ادامه خواهد داد.
وی به تشکل های دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: انجمن علمی نجوم و انجمن علمی ساختار در دانشکده تاسیس شده اند و اساتید مشاور در کنار آنها قراردارند. خرید تلسکوپ برای انجمن علمی نجوم از گرنت اساتید از جمله کارهایی مثبتی است که برای توسعه این رشته در دانشکده انجام شده است.
سروش فر گفت: کانون فرهنگی نشاط و سرگرمی و بسیج دانشجویی از جمله کانونهای فرهنگی این دانشکده هستند که در صورت نیاز و تقاضای دانشجویان مجوز برای ایجاد تشکلهای دیگر نیز صادر می شود.
وی ادامه داد: کلاسهای درس این دانشکده مجهز به ویدئو پروژکتور و اینترنت هستند و همچنین سالن اجتماعات و سالن کنفرانس دانشکده برای برگزاری برنامه های دانشجویی در این دانشکده وجود دارد.
سروش فر بیان داشت: سالن های مجهز مطالعه و کتابخانه موجود در دانشکده چرام می تواند نیازهای علمی و آموزشی دانشجویان را پاسخ دهد.
رئیس دانشکده چرام تصریح کرد: خوابگاههای مطلوب و غذای با کیفیت برای دانشجویان مهیا هست و سرویس ایاب و ذهاب نیز دانشجویان را از هر گوشه شهر به دانشکده انتقال می دهد.
سروش فر اضافه کرد: این دانشکده با تخصیص اعتبار خوبی که دریافت کرده به فکر احداث یا خرید خوابگاه جدید برای دانشجویان است.
رئیس دانشکده چرام بیان داشت: هم اکنون دانشجویانی از دیگر استانهای نظیر فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و ... در دانشکده چرام تحصیل می کنند که این موضوع می تواند باعث رشد و شکوفایی اقتصاد شهر چرام شود. برخی از این دانشجویان در تیمهای ورزشی شهرستان نیز فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: یکی از راههای رشد و توسعه کهگیلویه بزرگ، توسعه و پیشرفت همین دانشکده است که همت و یاری مسئولان را طلب می کند.
وی در پایان گفت: تقریبا تمامی امکاناتی که در یک دانشگاه برای دانشجو فراهم است در دانشکده چرام نیز وجود دارد.



تاریخ انتشار : 30 شهریور 1398 15:24



» اخبار مرتبط:

  • انتصاب جدید در شهرستان چرام
  • ایجاد سه رشته جدید دکترا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز +جزئیات
  • درخواست فرماندار گچساران: مشکلات دانشکده نفت و گاز گچساران توسط دولت پیگیری ...
  • دانشکده نفت و گاز گچساران اوضاع نابسامانی دارد
  • دانشگاه یاسوج جذب می‌کند/ دانشجوی دکتری در گرایش‌ آنالیز و جبر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام