مشروح اخبار


» چوپان سپیدانی افتخاری جهانی آفرید+تصویر



کارشناسان پس از درخشش خیره کننده هادی او را در کنار ویلیام بوناک و براندون کری یکی از سه کاندیدای اصلی کسب مجسمه ساندوی  2019 می دانند. این ورزشکار ایرانی در مرحله نهایی مسترالمپیای 2019 رقابت نزدیک و نفسگیری با براندون کری و ویلیام بوناک داشت و  نهایتا بالاتر از ستارگان سرشناسی مثل رولی وینکلار و دکستر جکسون، در رده سوم ایستاد.

هادی چوپان کاری کرد کارستان. این ورزشکار مطرح ایرانی توانست با خلق یک شگفتی در مسابقات مسترالمپیای 2019 رتبه سوم این رقابت ها را به خود اختصاص داده و مدال برنز را برای خود کند. مدال برنزی که کم از مدال المپیک نداشت.

به گزارش راک نیوز از مرکز اتسان فارس وبه نقل از  سلام نو، هادی چوپان نخستین بار بود که حضور در یک رویداد معتبر جهانی در رشته بدنسازی حرفه ای را تجربه کرد. او توانست به عنوان اولین بدنساز ایرانی افتخارآفرینی کند و جایزه «قهرمان مردم» را نیز برای خود کند. جذابیت این افتخارآفرینی آنجایی بیشتر به چشم می آید که تا همین دو هفته قبل هنوز مشخص نبود هادی چوپان امکان دریافت ویزای آمریکا را دارد یا خیر.

دقیقا یک سال قبل در همین رقابت ها به دلیل وجود تحریم ها و محدودیت های دریافت ویزا این بدنساز کم نظیر ایرانی نتوانست در مسترالمپیای 2018 شرکت کند. نباید این نکته را فراموش کرد که بسیاری از بزرگان این رشته در اولین تجربه المپیایی خود هرگز نتوانستند به کسب مدال برسند اما هادی چوپان که از او در رسانه های خارجی به عنوان گرگ ایرانی یاد می شود در اولین دوره حضورش علی رغم اینکه استحقاق دریافت مدال نقره را داشت به مقام سومی این مسابقات رسید.

هنی رامبد، مربی ایرانی الاصل بدنسازی هادی را مدتی است تمرین می دهد. این بدنساز ایرانی اهل فارس ابتدا قصد داشت در بخش بدنسازان کمتر از 212 پوند (96 کیلو) روی استیج برود که نسبت به رقابت های دسته آزاد (اوپن) اعتبار و اهمیت کمتری دارد. ولی او در یک تصمیم شجاعانه و البته پرریسک از عنوان قهرمانی در دسته 212 پوند گذشت و با اینکه از حریفانش حدود 10 کیلو سبک تر بود به رقابت با بدنسازان دسته آزاد رفت.

کارشناسان پس از درخشش خیره کننده هادی او را در کنار ویلیام بوناک و براندون کری یکی از سه کاندیدای اصلی کسب مجسمه ساندوی  2019 می دانند. این ورزشکار ایرانی در مرحله نهایی مسترالمپیای 2019 رقابت نزدیک و نفسگیری با براندون کری و ویلیام بوناک داشت و  نهایتا بالاتر از ستارگان سرشناسی مثل رولی وینکلار و دکستر جکسون، در رده سوم ایستاد.


چوپان سپیدانی افتخاری جهانی آفرید+تصویر

 

هادی چوپان کیست؟ + بیوگرافی

هادی چوپان در روز چهارم مهر ماه سال 1366 در اَبنُوی شهرستان سپیدان و در استان فارس به دنیا آمد. تنها سیزده سال داشت که کار پرورش اندام را آغاز کرد و در حدفاصل سال های 90 تا 95 عضو ثابت تیم ملی بدنسازی بود.

آن طور که خود هادی درباره زندگی شخصی اش گفته در نوجوانی همراه برادر بزرگترش حسن مشغول به گچکاری بوده است. او برادرش را یکی از مهمترین اشخاص در پیشرفت خود می داند چرا که اگر او نبود شاید هادی چوپان مشوقی چنین پیگیر نداشت.

چوپان در سال 84 اولین مدال ملی را برای خود کرد. جمشید اوجی، علی نعمتی و حالا هم هنی رامبد مربیان هادی بوده اند که نباید نقش آنها را نیز در موفقیت هادی چوپان نادیده گرفت.

نقره جهانی در سال 2012، طلای جهانی در سال های 2013،2014 و 2015، طلای آسیایی در سال 2013 و چندین قهرمانی در مسابقات جهانی از جمله افتخاراتی است که تاکنون هادی چوپان توانسته به نام خود ثبت کند.



تاریخ انتشار : 24 شهریور 1398 18:27



» اخبار مرتبط:

  • خودکشی چوپان گچسارانی با تفنگ ساچمه زنی !
  • جسد مه آفرید خسروی کجا دفن شد + عکس پوسترآگهی ترحیم
  • برف و سرما جان یک چوپان را گرفت !/تلاش برای نجات 7چوپان دیگر
  • قتل یک چوپان و سرقت گوسفندان
  • سهم مساوی چوپان و راننده در حادثه مرگبار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler