مشروح اخبار


» مدیرعامل ایران‌خودرو برکنار شد | جایگزین معرفی شد



سخنگوی دولت گفت: مدیر عامل ایران‌خوردو امروز به دلیل تغییر قیمت برکنار می‌شود و آقای علی‌آبادی جایگزین می‌شود.

به گزارش  راک نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه، گفت: هر کسی در شفافیت کار می‌کند، دولت او را روی چشمش می‌گذارد.
وی افزود: در سال 92 حقوق هیات مدیره ها را چهل درصد کاهش دادیم. من حقوق هیات علمی می‌گیرم و اضافه کارم را هم دولت هنوز نداده است. در خارج سایتی راه اندازی شده که از داخل به آن پول می دهند تا جعل سازی کند.
سخنگوی دولت با تبریک عید غدیر خم، بیان داشت: صلح و صفا دو قلوهای عید غدیر، عید ولایت هستند.
ربیعی اظهار داشت: به یاد می آورم که وقتی شهید رجایی گفت کاسه بشقاب فروش هستم، چه کسانی به او حمله کردند که یک کاسه بشقاب فروش، رئیس جمهور ایران شده است.
وی در خصوص فشار دشمنان بر کشور و مقاومت در برابر آن، تصریح کرد: فشاری که آمریکا بر دولت و ملت ایران گذاشت، می‌توانست کشورهایی را با اقتصاد بهتر از ایران دچار مشکل کند، برخی کشورها که نمی خواهم اسم بیاورم، حتی با چند توییت به مشکل بر می خورند.
سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در کنار رنج مردم قرار دارد ما رنج مردم را درک می‌کنیم، در کنار مشکلات مردم هستیم و نخواستیم با بیان سختی‌های دولت، کام مردم را تلخ کنیم.
ربیعی با تشکر از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه به دولت کمک کردند، گفت: شرایط کشور بهتر شده و صادرات بر واردات، هر چند کم اما پیشی گرفته است.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری منطقه ویژه لوتوس روسیه با ایران، تصریح کرد: برخی گفتند ما چابهار و بوشهر را به روسیه و هند واگذار کرده‌ایم که حرف درستی نیست، ما یک قرارداد را با هند داریم که در راستای قرارداد چابهار بین ایران، افغانستان و هند است و با 185 میلیون دلار به روش BOT یک شرکت هندی فاز یک بندر شهید بهشتی را مورد بهره برداری قرار می دهد که روی اشتغال چابهار به ما کمک می کند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: بحث واگذاری بنادر اصلا مطرح نیست و یک جریانی در خارج از کشور که قبلا بحرین را واگذار کردند، این موارد را مطرح می کنند.
ربیعی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگار  مبنی بر اینکه با توجه به اینکه به گفته آقای احمد عراقچی، آقای رئیس جمهور دستور مداخله بانک مرکزی در بازار ارز فردایی را صادر کرده‌اند و معاون سابق ارزی بانک مرکزی و جمعی از متهمان به همین دلیل محاکمه می‌شوند؛ چرا ایشان مسئولیت این اقدام را بر عهده نمی‌گیرند، گفت: از زحمات آقای سیف و احمد عراقچی سپاسگزاریم اینها از مدیران پاک هستند و هیچ کدام نفع شخصی در این میان نداشتند ، بحث بر سر سیاست های تزریق ارز به بازار است.
وی گفت: تزریق ارز از طریق جاهایی غیر صرافی ها بوده و آمار و ارقامی از مداخلات دولت کشورهای کوچکتر از ما برای تعدیل و ثبات در بازار داریم که هیچ ایرادی هم ندارد و مجوز به هر روشی که باشد دست بانک مرکزی است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با تخلف و فساد مبارزه می‌کند و مطمئن هستیم که آقای عراقچی و سیف هیچ سود شخصی در این کار نداشته اند، تاکید کرد: مداخله در بازار ارز طبیعی است هر مداخله ای بوده مسئولیتش با دولت است و مرجع درستی و اشتباه بودن این سیاست هم وجود دارد.
ربیعی ادامه داد: ۱۵۹ میلیون دلار خارج از آن چارچوب صورت گرفته است و مردم اطمینان داشته باشند که این مقامات به نفع خودشان سوء استفاده‌ای نکرده‌اند.
وی همچنین از برکناری مدیرعامل ایران خودرو خبر داد و گفت: مدیر عامل ایران خوردو امروز به دلیل تغییر قیمت برکنار می شود و آقای علی آبادی جایگزین می شود.
سخنگوی دولت در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: کسانی که ۴۰ سال کار کردند و مدیر نشده باشند، دیگر مدیر نخواهند شد تا فرصت برای بالا آمدن نیروهای جوان باشد. عمل به قانون وظیفه دولت است و اگر جایی هم تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد میکنیم.
ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها، افزود: اولا باید بگویم که الزام فیفا برای همه کشورهای عضو فیفا است و فقط ایران را شامل نمی شود. پروژه‌ های اجتماعی مسائل خودش را دارد ولی نکته این است که باید این مساله را با رعایت فرهنگ و موازین موجود حل کنیم.
وی ادامه داد: در معابر و مکان‌های مشخص ورزشگاه‌ها اقداماتی صورت می‌گیرد که در بازی‌های ملی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه باشیم. آرام آرام می توان به سمت رفتاری منطقی حرکت کنیم.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون نامه نگاری صورت گرفته و انتقاد دو روحانی از یکدیگر، بیان داشت: متاسفم از این قبیل مجادلات که نه به نفع جامعه است و نه مسأله و مشکلی از مردم را حل می کند. صرفا می توان این موضوع را نظر شخصی دانست و یقین دارم روحانیت یکی از ارکان جامعه است. روحانیت جایگاه بالایی در کشور دارد، جایگاه روحانیت به رغم همه بدخواهان در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
ربیعی ادامه داد: هرگونه مطلب و مجادله‌ای که روند باهم بودن و درکنار هم بودن برای عبور از مشکلات فعلی جامعه را بهم ریزد مناسب نیست و صرفا آن را بیان نظرات شخصی فردی محترم تلقی میکنیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز نقد دولت به ثواب تبدیل شده، گفت: به برکت انقلاب خیلی چیزهایی که آرزویشان را نسل‌های قبل داشتند داریم، علیرغم نقد، آزادی بیان در کشور وجود دارد، باید به رسانه های مکتوب آزادی بیشتری دهیم و نباید مرجعیت خبر را به رسانه های خارج دهیم.
سخنگوی دولت وی در مورد اظهارات مازیار ابراهیمی، گفت: این اتفاق در دولت ما نیفتاده است، اما اطلاعات کلی این است که یک سری افراد بودند و اعتراف کردند و درست بوده، یک سری موارد هم متاسفانه کار کارشناسی و ضدجاسوسی بر روی آن نشده و تاجایی‌که اطلاع دارم، کار غیرکارشناسی شده و از آن افراد هم دلجویی شده است. افرادی که آن روز مسئول بودند، باید پاسخگو باشند.
ربیعی در مورد تشکیل وزارت خانه میراث فرهنگی، اظهار داشت: دولت موافق تشکیل وزارتخانه جدیدی نبود، اما در مورد وزارت بازرگانی نیازمندی داشتیم، قرار شد آقای امیری موضوع را پیگیری کنند، آقای مونسان فردی قوی است و اقدامات خوبی در زمینه بوم گردی انجام شده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکره با آمریکا، گفت: تنها کانال ارتباط ما با آمریکا سفارت سوییس است و من به صورت رسمی این را اعلام می کنم، آمریکایی‌ها باید اول تروریسم اقتصادی را بر دارند، بعد در مورد مذاکره تصمیم می‌گیریم، تصور اینکه بعد از سه ماه ایران از بین می رود را به اروپایی ها هم منتقل کرده بودند و جلسه می گذاشتند که چه کسی بیاید ایران را اداره کند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: ما حساب امارات و عربستان را از آمریکا جدا می دانیم، تفاهم های دو جانبه را مدنظر بوده و آمادگی داریم، علائم خوبی را از برخی کشورهای منطقه احساس می کنیم، هزینه انرژی بردن ارزان را نباید مردم محروم منطقه بدهند، ایران خود را مسئول امنیت تنگه هرمز می داند.
ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون عدد مطرح شده برای طراحی خودروی پژو 206 صندوق دار، گفت: در مورد رقم عنوان شده برای طراحی صندوق عقب خودرو، این مساله برای دولت ما نبوده است.
منبع: فارس



تاریخ انتشار : 28 مرداد 1398 16:37



» اخبار مرتبط:

  • سخنگوی وزارت خارجه:تا زمانی که سوریه بخواهد در این کشور می مانیم
  • اسامی مسئولین دولت احمدی‌نژاد که لیست اموال‌شان را ارائه نکردند
  • سخنگو ی دولت :زمان پرداخت وام‌های ازدواج اعلام شد
  • واکنش به خبر مذاکره طالبان و ایران
  • الهام سخنگوی دولت شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler