مشروح اخبار


» سایه ی توتالیتر بر فضای رسانه ای استان/واقعیت حجم گسترده ی تخریب استاندار



مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

سایه ی توتالیتر بر فضای رسانه ای استان/واقعیت حجم گسترده ی تخریب استاندار


هنوز مدت زیادی از سکانداری دکتر کلانتری بر مسند استانداری استان کهگیلویه و بویر احمدی نمی گذرد که مورد هجمه ی شدید برخی سایت های خبری استان قرار گرفتند. این در حالی ست که کلانتری در همین مدت محدود چندین دیدار با وزرای دولت در جهت تامین منابع و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری در استان داشتند و به نوعی بارقه های امید برای در مسیر پیشرفت قرار دادن قطار توسعه ی استان را در دل دلسوزان و محبان این مردم و دیار روشن کردند.


اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال و تغییر ۲۰ استاندار اکنون بیست و یکمین استاندار این استان تلاش خود را برای روشن کردن مشعل گاز در زیلایی به کار می گیرد را باید به فال نیک گرفت.

کلانتری مردی است که با برنامه ریزی و سفرهای مدیریت شده در راستای حل مشکلات اساسی و ریشه دار این استان گام برمی دارد و باید او را یاری کنیم نه اینکه با سنگ اندازی مانع توسعه استان خود شویم.

برای اولین بار قرار است مطالعات جامعی در خصوص معادن استان انجام شود و این مسئله بنا به پیگیری های استاندار تازه نفس تحقق می پذیرد.

  اما اینها تنها اقدامات استاندار در این مدت محدود نبوده و علی رغم گذشت ۲۵ سال از آغاز اکتشاف معدن فسفات چرام برای نخستین بار  سرمایه گذار خارجی  ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این معدن سرمایه گذاری می کند و این فرصت پس از دیدار کلانتری با غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو به وجود آمد.

 و جای بسی تعجب و سوال دارد که چرا با چنین حجم وسیع و گسترده ای از انتقادات نسبت به عملکرد وی در چند رسانه ی خاص مواجه هستیم ؟
و اصولا آیا با نگاه توتالیتریسمی از جانب این چند رسانه محلی روبرو هستیم یا اینکه خدای نکرده این انتقادات به رگه های حب و بغض جناحی و سیاسی و قومی آلوده اند؟
 آیا این دوستان با معنا و مفهوم رئالیسم سیاسی (با مفهوم خاص توسعه ) آشنایی دارند و تمیزی بین حیقیت و واقعیت متصور هستند یا نه؟

اینکه چرا و با چه هدفی دست به چنین انتقادی(شما بخوانید تخریب) می زنند و با کدامین ترازوی انصاف و عدالت به قضاوت عملکرد حدود دوماهه ی استاندار پرداختند و که چنین بی پروا بر وی می تازند نه تنها جای سوال که جای نگرانی نیز دارد، چرا که هرگاه در هر جامعه ای رسانه ها از مسیر عدل و انصاف دور شدند و با تک چشم منافع خود و با دیدگاه خودی و غیر خودی به فعالیت پرداختند نه تنها از رسالت مقدس و روشنگرانه ی خود دور شدند بلکه به نوعی جامعه را به سمت و سوی دگماتیسم اجتماعی_توسعه ای و پسرفت نیز کشاندند و به این دوستان پیشنهاد می کنم که از برج عاج به زعم خویش روشنگرانه خود به واقعیت موجود جامعه هبوط کنند و امکانات (شرایطی که می تواند فراهم کرد) عینی را بسنجند و با گستره دید مردم محور به قضاوت بنشینند که خدای ناکرده خسران دنیا و الاخره نشوند و با سعه صدر ، فرصت بیشتری را به استاندار بدهند و همه با هم در جهت اعتلای سرزمین مادری مان به کوشش و تلاش بپردازیم.


نگارنده مریم اسدی



تاریخ انتشار : 1 مرداد 1398 18:12



» اخبار مرتبط:

  • یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در معدن فسفات چرام سرمایه گذاری می شود/ انجام م ...
  • در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر نفت چه گذشت؟
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد:گردشگری راه نجات توسعه استان/عدالت در خدمت رسا ...
  • استاندار کهگیلویه وبویراحمد با مدیرعامل خبرگزاری ایرنا دیدار کرد
  • سرمایه‌گذار فسفات چرام در صورت نداشتن برنامه خلع ‌ید شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler