مشروح اخبار


» جلسه کمیته پسماند شهرستان کهگیلویه برگزار شد



رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه با اشاره به سرانه تولید زباله در شهرهای این شهرستان گفت: 60 درصد زباله تولیدی قابلیت بازیافت دارد.


به گزارش راک نیوز،صبح امروز جلسه کمیته پسماند شهرستان کهگیلویه به ریاست معاون فرماندار در سالن کنفرانس برگزار شد.

روح الله عزیزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه در این نشست با اشاره به بالا بودن سطح تولید زباله در شهرهای چهارگانه اظهار داشت: تولید زباله در چهار شهر دهدشت، سوق، دیشموک و قلعه‌رئیسی به ازای هر نفر 1200 گرم است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: این میزان تولید زباله سه برابر استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه 60 درصد زباله‌های تولیدی در شهرهای کهگیلویه از مواد قابل بازیافت تشکیل شده است، ارتقای سطح فرهنگ و مشارکت شهروندان در کاهش تولید زباله را ضروری دانست.

عزیزی تصریح کرد: باید مکان مجزایی برای دفن زباله‌های عفونی بیمارستان دهدشت و مراکز بهداشتی سایر شهرها در نظر گرفته شود تا پس از امحاء در آن جا دفن شوند.

وی با اشاره به مکان‌یابی برای دفن زباله‌های روستایی گفت: 2 مکان برای دفن زباله‌های روستاهای بخش مرکزی اختصاص یافت.

اسفندیار برخه شهردار دهدشت در ادامه با اشاره به چگونگی دفع زباله‌های شهری اظهار داشت: زباله‌های دهدشت به محلی در سه کیلومتری شهر منتقل و دفن می‌شود.

شهردار دهدشت گفت: ماهیانه 30 میلیون تومان برای دفن زباله‌های این شهر هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه حاشیه جایگاه دپوی زباله دو بار طی هفته پاکسازی می‌شود، افزود:  این زباله‌ها از سوی روستائیان به حاشیه جایگاه زباله منتقل و تخلیه می‌شود و هزینه‌هایی بر شهرداری تحمیل می‌کنند.

شهردار دهدشت یادآور شد:سال 78 مقدار 10 هکتار زمین در دره‌شور برای دفن زباله‌ها اختصاص یافت و مقرر شده بود ادارات راه و شهرسازی، جهاد و فرمانداری جاده دسترسی به این سایت را احداث کنند.

برخه با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت اعتباری تنها سه هکتار از زمین در نظر گرفته شده برای دفن زباله‌ها محصور شد، تصریح کرد: این جایگاه صرفا مختص شهرداری دهدشت نیست و زباله سرفاریاب و در پاره‌ای موارد سوق و روستاهای حومه شرقی و غربی در آن تخلیه می‌شود.


همچنین محمدحسین جمشیدی در این جلسه  اظهار داشت: با مدیریت شهردار مشکلات دفع زباله‌های شهر دهدشت کمتر شده است.

رئیس شورای شهر دهدشت تصریح کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در ساماندهی محل دفن زباله‌ها صورت گرفته اما در انتخاب پیمانکار باید دقت بیشتری شود.

جمشیدی افزود: محیط زیست و مدیریت شهری باید مسیر را به سمتی سوق دهند که تفکیک زباله از مبدا انجام شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی تولید زباله در دهدشت با کلان شهرها برابری می‌کند، گفت: تفکیک از مبدا باعث کاهش 25 درصدی در تولید زباله خواهد شد.

جمشیدی تصریح کرد: همچنین با این کار از آتش‌سوزی پسماندها از سوی کسانی که در زباله‌ها دنبال ضایعات قابل فروش می‌گردند جلوگیری می‌شود./فارس



تاریخ انتشار : 5 خرداد 1398 16:01



» اخبار مرتبط:

  • شهردار دهدشت از ساماندهی محل دفن زباله این شهر خبر داد
  • فرماندار لنده: تولید زباله در کهگیلویه وبویراحمد سه برابر استاندارد جهانی ا ...
  • فرماندار کهگیلویه: توسعه پایدار در کهگیلویه هنوز اندرخم یک کوچه است/ ضرورت ...
  • شهردار دهدشت : روزانه بیش از 70تن زباله در دهدشت تولید می‌شود
  • میزان زباله تولیدی دهدشت نسبت به جمعیت این شهر بالا است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler