مشروح اخبار


» مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد؛کارگران مناطق سیلزده بیمه بیکاری می گیرند



مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: مقرری بیمه بیکاری به همه کارگرانی که پس از سیل در کهگیلویه و بویراحمد بیکار شده اند، پرداخت می شود.


به گزارش یکشنبه تارنمای اداره کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، عباس نورمحمدی گفت: همه کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در اثر سیل، بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های آنها آسیب دیده، تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه به میزان سابقه پرداخت حق بیمه، تحت پوشش دریافت مقرری بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.

این مسئول تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی ضمن تاکید بر رعایت اصول ایمنی در ایجاد کارگاه ها  و محیط کار ، به منظور کمک به حفظ اشتغال و رونق تولید ، مساعدت های لازم را به کارگاه های آسیب دیده و کارفرمایان و هم چنین کارگران شاغل در کارگاه ها به عمل می آورد .

 نورمحمدی افزود:  بازرسان کارگاهی شعب تامین اجتماعی استان از نخستین روزهای وقوع سیلاب در استان ، به کارگاه های خسارت دیده اعزام شدند و اقدامات اولیه به منظور تشکیل پرونده و بررسی امکان کمک به کارگاه های خسارت دیده و کارفرمایان و هم چنین کارگران شاغل در آنها صورت گرفته است .

 نورمحمدی گفت : بر اساس بررسی ها و گزارش های اولیه ، حدود ١٥٠ کارگاه پرورش ماهی در استان دچار خسارت و یا تعطیل شده و ٣٠٠ کارگر شاغل در آنها نیز کار خود را از دست داده اند .

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن لیست حق بیمه دی یا بهمن سال ٩٧ و یا گزارش بازرسی کارگاه ، مقرری بیمه بیکاری افراد واجد شرایط را بر اساس ضوابط مقرر در قانون بیمه بیکاری برقرار خواهد کرد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان اظهار داشت : شعب تامین اجتماعی با همکاری ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کنترل و نظارت لازم را در زمینه اشتغال مجدد این افراد اعمال و در صورت ازسرگیری فعالیت کارگاه و یا اشتغال کارگران یادشده در کارگاه های دیگر ، مقرری بیمه بیکاری آنان قطع خواهد شد .

به گفته نورمحمدی در سیل های اخیر ، کارگاه های پرورش ماهی به دلیل قرار داشتن در معرض سیلاب ، بیشترین خسارت را متحمل شدند .

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 25 فروردین 1398 08:05



» اخبار مرتبط:

  • پرداخت نکردن بیمه کارگر از سوی کارفرما جریمه دارد
  • کاهش 60 درصدی حوادث ناشی از کار در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیمه شدگان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد5درصد افزایش یافتند
  • مهلت بهره مندی کارفرمایان از بخشودگی جرائم بیمه ای دهم تیر پایان می یابد
  • 5500بازرسی از کارگاه‌های مشمول تأمین اجتماعی در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler