مشروح اخبار


» آخرین وضعیت کارمند شهرداری که باچاقوی یک معتاد مجروح شده / نگرانی مبتلا شدن کارکنان شهرداری به بیماری‌های هپاتیت و ایدز!



رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز، وارد شدن جراحت عمیق چاقو توسط یک معتاد به کارمند این اداره را تأیید کرد.

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ یوسف آفرینی در گفت و گو با ایسنا گفت: متأسفانه گاهی متعادین متجاهر در برخورد با کارمندان فوریت‌های اجتماعی شهرداری در صدد پرخاش، فرار یا پرتاب سرنگ آلوده خود بر می آیند زیرا از پاک شدن و درمان هراس دارند.

وی افزود: به همین دلیل در طول ماه کارمندان فوریت‌های اجتماعی شهرداری شیراز توسط بعضی از متعادین متجاهر مورد حمله قرار می‌گیرند که یکی از این موارد هفته گذشته منجر به جراحت عمیق بر روی دست یکی از کارمندان توسط یک معتاد با ضرب چاقو شد.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: نگرانی ما در برخورد با چنین مواردی مبتلا شدن کارکنان شهرداری به بیماری‌های هپاتیت و ایدز است.

آفرینی با تصریح اینکه به کارمندی که هفته گذشته توسط معتاد متجاهر زخمی شده بود، دارویی قوی تزریق شده است، گفت: این دارو موجب می‌شود تا حد زیادی از ایجاد بیماری‌های احتمالی نظیر هپاتیت یا ایدز پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه این کارمند هم اکنون تحت نظر است و مراحل درمان را طی می‌کند، گفت: معتاد متجاهری که کارمند شهرداری را مصدوم کرده متواری شده و پلیس وظیفه شناسایی و دستگیری را عهده دار شده است.

آفرینی خاطرنشان کرد: به کارمندان این اداره چگونگی مهارت کنترل خشم و هیجان آموزش داده شده به همین دلیل پس از بروز این حادثه معتاد را تعقیب نکردند.
به گزارش راک نیوز ؛ خردادماه سال 95 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس  با ابراز تأسف از اینکه سن اعتیاد در استان فارس کاهش یافته و در حال حاضر 14 تا 16 سال است گفت: در حال حاضر در استان فارس 120 تا 150 هزار نفر معتاد شناسایی شده است اما آمار واقعی بیشتر از این تعداد است و از این تعداد 3 تا 3 هزار و 500 معتاد حاد و تزریقی در سطح شیراز وجود دارد اما این آمار با آمار معتادانی که در مراکز ما تحت درمان قرار می‌گیرند تفاوت دارد.
پایان خبر



تاریخ انتشار : 11 بهمن 1397 18:54



» اخبار مرتبط:

  • بی‌اطلاعی ۷۰هزار ایرانی مبتلا به ایدز از بیماری خود/معضل اعتیاد زنان باردار
  • رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:تازه ترین ...
  • افزايش دوبرابري بيماري ايدز در کهگيلويه وبويراحمد
  • 30 کودک دراستان فارس مبتلا به ایدز هستند+آمار افراد بزرگسال!
  • چند بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler