مشروح اخبار


» ورود محموله 10 تنی مرغ گرم از رامهرمز به شهر یاسوج



جعفری گوهرگانی از ورود محموله 10 تنی مرغ گرم به شهر یاسوج و توزیع آن به قیمت 11 هزار و 500 تومان خبر داد.

به گزارش راک نیوز از یاسوج، بیش از 30 روز از تجمع قصابی‌های یاسوج به بهانه پایین بودن قیمت گوشت می‌گذرد ولی با مقاومت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار هنوز راه به جایی نبرده‌اند زیرا معتقد بوده هر گونه افزایش قیمت باید با ارائه یک مسئله توجیه پذیر و به تصمیم ستاد تنظیم بازار صورت بگیرد.

در سال‌های اخیر به نوعی قصابی‌ها قیمت را تعیین می‌کردند به گونه‌ای که حتی بدون تصمیم ستاد تنظیم بازار خود قیمت را تعیین و ماه‌ها فروش می‌کردند تا اینکه متولیان امر مجبور به مصوب کردن قیمت دلخواه قصابان می‌شدند ولی این‌بار فضا تغییر کرد و تیر قصابی‌ها به سنگ خورد.

جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار که در زمینه تامین، توزیع و کنترل بازار طبق قانون نقش مستقیمی ندارد به قاطعانه به این موضوع ورود کرد و به جد پیگیر تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم شد تا جایی که خارج از کشور گوشت گرم وارد کردند.

با نزدیک شدن به فصل بهار و افزایش دام برای فروش روزگار قصابان یاسوجی روبه تاریکی است که در این صورت احتمال می‌رود با این شرایط مسئولان و متولیان امر نسبت به تعیین قیمت گوشت قرمز حتی کمتر از قیمت فعلی اقدام کنند تا در تاریخ این استان ثبت شود که هر خواسته غیرمعقولی نتیجه‌ای جز شکست ندارد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است هر گونه افزایش قیمت بیش از 54 هزار تومان برای هر کیلو گرم گوشت بره و بزغاله، 44 هزار تومان گوشت بز و میش و 42 هزار تومان گوشت گاو ممنوع است جز اینکه صنف قصابان با هماهنگی دیگر عوامل دلیل قانع کننده‌ای برای افزایش قیمت ارائه و در ستاد تنظیم بازار مصوب شود.

در آخرین تحرکات تعیین قیمت‌های خودسر توسط قصابان و مرغ‌ فروشی‌ها در روزهای اخیر مرغ فروش‌ها و دیگر عوامل راه قصابان را رفتند تا بلکه با خوداری از عرضه مرغ به نوعی قیمت دلخواه خود را تعیین کنند که مجدد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زیر این بار نرفت و با وارد کردم مرغ گرم از دیگر استان‌ها با قیمتی به مراتب پایین‌تر از بازار یاسوج به نوعی راه را بر آنان بست.


وارد کردن 10 تن مرغ گرم به بازار یاسوج

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد هر گونه افزایش قیمت کالا و خدمات بدون توجیه منطقی را ظلم به مردم می‌داند و می‌گوید: با هر گونه افزایش قیمت غیرمنطقی و بدون توجیه مخالف هستیم و در این زمینه برای یک لحظه کوتاه نمی‌آیم.

جعفر گوهرگانی از ورود محموله 10 تنی مرغ گرم به شهر یاسوج و توزیع آن به قیمت 11 هزار و 500 تومان خبر داد و افزود: قاطعانه با هر گونه کارشکنی مقابله می‌کنم و در حد توان اجازه نمی‌دهم بازار به حال خود رها شود.

وی قیمت 14 هزار تومانی مرغ را برای مردم سخت دانست و ادامه داد: چگونه گوشت مرغی که از رامهرمز استان خوزستان وارد کردیم به قیمت 11 هزار و 500 تومان فروش می‌شود ولی مرغ‌داران داخلی معتقدند قیمت بیش از 14 هزار تومان نیز معقول و منطقی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در حالی برای ساماندهی بازار ورود کرده که در این زمینه به طور مستقیم وظیفه قانونی ندارد و بلکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی باید در زمینه تامین، توزیع و کنترل بازار پاسخگو باشند.



تاریخ انتشار : 5 بهمن 1397 19:34



» اخبار مرتبط:

  • برخورد قانونی با متخلفان افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار
  • خروج دام از کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد/جزییات
  • قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد/جزییات
  • با تصویب ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت در کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد/برخورد ...
  • اعلام نرخ مصوب گوشت در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام