مشروح اخبار


» کنایه عجیب فرماندار اسبق کهگیلویه؛ حیف که تازه به دوران رسیده ها را با تو مقایسه می کنند!+عکس



ميرزا تقي خان اميركبير (1268 - 1222 هـ ق)، ستاره کم نظير تاريخ ايران داراي روحيه اي اصلاح طلب و عشق عميق وي به استقلال و آزادي و اقتدار  ايرانبود.
او  مصلحي تشنه اصلاح، سياستمداري شيفته استقلال و زمامداري خيرخواه ملت، بودکه در تاريخ دو هزار و چند صد ساله ايران از وی می توان بعنوان مدیری كم نظير و كمياب نام برد.

 

 تأسیس دارالفنون - نشر علوم جدید - ترویج صنایع جدید - فرستادن ایرانیان به خارج برای تحصیلات و تدریس در ایران - ترویج ترجمه و انتشار کتب علمی - ایجاد روزنامه و انتشار کتب- مبارزه با فساد (که چون مرضی مزمن در همه شئون زندگانی ایران رخنه کرده بود) - تقویت بنیه اقتصادی کشور- استخراج معادن - بسط كشاورزي و آبیاری - توسعه تجارت داخلی و خارجی- کوتاه کردن دست اجانب در امور کشور - تعیین مشی سیاسی معینی در سیاست خارجی- اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه- ایجاد امنیت و استقرار دولت - تنظیم و سر و سامان دادن به قشون ایران - ایجاد کارخانه‌های اسلحه‌سازی - اصلاح امور قضایی - تأسیس چاپارخانه – تاسيس بيمارستان و...سبب شد که درباريان فاسد و خودخواه، با اين که فرمان عزل و قتل امیر کبیر را از ناصرالدین شاه خودكامه گرفتند و او را در حمام فین کاشان به قتل رساندند.تا این  جنايت بزرگ تاريخ روز جمعه هفدهم ربيع الاول 1268 (دهم ژانويه 1852) در حمام فين کاشان صورت گرفت.

به گزارش گروه وب گردی راک نیوز ازکهگیلویه ؛ ابراهیم جعفری فرماندار اسبق کهگیلویه در صفحه شخصی خود با انتشار تصویر ی از امیرکبیر در حاشیه این تصویر نوشته : روحت شاد مرد بی نظیر حیف که بعضی افراد تازه به دوران رسیده را با تو مقایسه می کنند.

کنایه عجیب فرماندار اسبق کهگیلویه؛ حیف که تازه به دوران رسیده ها را با تو مقایسه می کنند!+عکس

پس از انتشار این تصویر واکنش های زیادی کاربران در فضای مجازی به این مطلب داشتند و هرکس با اسنتباطی که از این مطلب داشت فرد مورد نظر این پست را اعلام می کردند .

باتوجه به اینکه الصاق لقب امیرکبیر به سیاسون در ایران در دهه های مختلف سابقه دارد بنابر این درک موضوع برای رسیدن به اصل مطلب و اینکه نوک پیکان دراین کنایه به سمت چه کسی است زیاد کار دشواری نخواهد بود.

براساس این گزارش ؛ درحالیکه روز گذشته دومین سالگرد درگذشت ایت الله هاشمی رفسنجانی بود و برای اولین بار در فضای سیاسی در دهه هفتاد از آیت الله هاشمی در دوران سازندگی به امیر کبیر ایران نام می بردند بعید است منظور فرماندار اسبق ایت الله هاشمی باشد چراکه مقایسه آیت الله هاشمی با امیرکبیر مربوط به 2دهه قبل می باشد و تازگی ندارد واین تصور برای اینکه منظور ایشان آیت الله هاشمی باشد کاملا منتفی است .

اما از دیگر کسی که بعنوان امیرکبیر نام بردند باید گفت :در طی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کهگیلویه بزرگ حامیان سردار عدل هاشمی از وی بعنوان سردار وامیر کبیر نام بردند اینکه منظور فرماندار اسبق ،نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ باشد یاخیرقضاوتی است که برعهده مخاطبان می باشد

اما علاوه بر سالگرد قتل امیرکبیر ، اعتراض مردم سوق بعلت تاخیر ده ساله در تکمیل جاده 10 کیلومتری دهدشت به سوق شاید در این اظهار نظر بی تاثیر نباشد .

به گزارش راک نیوز؛ ابراهیم جعفری فرماندار شهرستان کهگیلویه در دولت اصولگرای دهم بود که شهریور ماه 93 در دولت تدبیر با این پست خداحافظی نمود.

 

 

 



تاریخ انتشار : 21 دی 1397 00:06



» اخبار مرتبط:

  • سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در بوشهر
  • واکنش ها در فضای رسانه ای به اظهارات عدل هاشمی پور درمورد تخلف درانتخابات ش ...
  • فرمانداری کهگیلویه به یکی از حامیان عدل هاشمی میرسید
  • بوسه‌ دردسرساز بر پیشانی آیت الله هاشمی
  • هاشمی و آغاز حیات سیاسی تازه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler