مشروح اخبار


» مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد؛اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیمه می شوند



مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از امضای تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی به منظور ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی به مهندسان عضو سازمان خبر داد.


عباس نورمحمدی در گفت و گو با راک نیوز افزود: اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی که دارای پروانه اشتغال به کار از وزارت جهادکشاورزی بوده و از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی  استان معرفی شوند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: :اعضای معرفی شده پس از انجام مقدمات کار و انعقاد قرارداد ، می توانند ماهانه حق بیمه اختیاری خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت تا نسبت به اختصاص شماره بیمه و سپس ارایه خدمات بیمه ای به آنان اقدام شود .

نورمحمدی گفت: حداکثر سن افراد مشمول این قانون 50 سال بوده و نباید تحت پوشش مقررات حمایتی خاص دیگری باشند و در صورتی که متقاضی بالای 50 سال سن داشته باشد باید به ازای هر سال مازاد، یک سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد تامین اجتماعی را دارا باشد. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: نرخ حق بیمه افراد مذکور بر اساس ماده 28 قانون تامین اجتماعی معادل 27 درصد دستمزد بوده و تمام مزایا و حمایتهای مندرج در ماده سه قانون به استثنای بند - ج ( پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری ) با رعایت سایر تغییرات بعدی به مشمولین مذکور تعلق می گیرد و بیمه شدگان موضوع این بخشنامه از شمول بیمه بیکاری خارج بوده و بر همین اساس نیز حق بیمه بیکاری ( سه درصد ) وصول نخواهد شد. 

 مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی است و سازمان تامین اجتماعی نیز در راستای اجرای این اصل از قانون اساسی خدمات گسترده ای را شامل ۱۸ مزیت برای شرایط مختلف از قبیل بیماری، سالمندی، بارداری، بیکاری و از کار افتادگی به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می دهد.

استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 720 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد آن زیر پوشش تامین اجتماعی هستند. 

براساس آخرین آمارها شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد در شهریور امسال به 98 هزار و 312 نفر رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

12 هزار و 443 نفر نیز به عنوان بازنشسته ، بازمانده و از کارافتاده زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و با احتساب افراد تبعی و تحت تکفل، بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی ، بیش از 308 هزار نفر در این استان از خدمات بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی برخوردارند.

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 4 دی 1397 11:43



» اخبار مرتبط:

  • پرداخت نکردن بیمه کارگر از سوی کارفرما جریمه دارد
  • بیمه شدگان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد5درصد افزایش یافتند
  • پرداخت ماهانه 261 میلیارد ریال مستمری به بیمه شدگان کهگیلویه و بویراحمد
  • ماهانه 250 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ه ...
  • 2هزار و 600کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی گچساران هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام