مشروح اخبار


» فرار مغزها از سفره های یلدا؛ غیبت آجیل از همسایگی انار، و شیرینی در کنار قصه‌ گویی




شب یلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است شب یلدا به زمان بین غروب آفتاب از آخرین روز پاییزتا طلوع آفتاب در نخستین روز زمستان گفته می‌شود. 
به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ یکی از رسومی که در این کهن ترین جشن ایرانی وجود دارد جمع شدن خانواده ها در کنار یکدیگر و مصرف میوه و تنقلات از جمله هندوانه ، انار، آجیل و شیرینی در کنار قصه‌ گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل و همچنین تفال به دیوان حافظ است.
بازار در این شب ها رونق دوباره ای می گیرد و همه مردم به دنبال خرید مایحتاج خود برای شب یلدا هستند و نظارت بر بازار یکی از اصلی ترین خواسته های مردم است. 
با توجه به افزایش تقاضا در یک مدت محدود امکان سودجویی برای عده ای نیز فراهم خواهد شد پس نظارت می تواند نه تنها از افزایش نامعقول قیمت جلوگیری کند بلکه امکان سودجویی از افراد را نیز از بین خواهد برد و مردم با اطمینان، آرامش و بی هیچ نگرانی، کالا‌های لازم خود را تهیه و خریداری می کنند.
مردم امیدوارند با نظارت هایی که می شود بتوان غول گرانی را اندکی به بند آورد تا فرار مغزهای آجیل از سفره یلدا در این شب محقق نشود و پسته خندان به کامیابی مردم بخندد نه به ناکامی آنان. 
به گزارش راک نیوز ؛ معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان فارس با بیان این که نظارت بر بازار در این ایام افزایش یافته است ، گفت:اکیپ های ویژه ای از سه شنبه 27 آذرماه لغایت پنجشنبه 29 آذرماه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر اقدام به نظارت بر بازار می کنند.
مهم ترین موضوع در سال 97 افزایش قیمت پسته است که در آستانه شب یلدا هر کیلوگرم آن به 200 هزار تومان هم رسید.
رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز گفت:لیست قیمتی برای فروش اقلام مصرفی در شب یلدا در اتحادیه وجود ندارد و بر اساس کیفیت و کمیت محصولات همچنین بر اساس فاکتور خرید ؛عرضه کنندگان نسبت به قیمت گذاری اقدام می کنند.



تاریخ انتشار : 28 آذر 1397 11:59



» اخبار مرتبط:

  • ۵الی ۱۰درصد کالاهای پر تقاضا در شب یلدا کاهش قیمت داده میشود/ ۱۸اکیپ بازرس ...
  • آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح نظارتی ضیافت ویژه ماه رمضان در گچساران آغاز شد
  • توسط ستادمدیریت بحران منطقه9 انجام شد :شکوه یلدای ایرانی؛نشاط مردم،ایمنی خر ...
  • طرح نظارتی ویژه شب یلدا در کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler