مشروح اخبار


» اقدام پسنیدیده یک راننده لودر در کهگیلویه وبویراحمد که تحسین همگان را برانگیخت+عکس



تلاش ها در جهت ساختن دنیایی‌ بهتر در پناه همزیستی‌ انسان و حیوان نه یک هدف بلکه بخشی از فرهنگ ایرانی اسلامی ما بوده که بسیاری حتی بدون تحصیلات دانشگاهی و مناصب رسمی در این زمینه گام های اساسی و قابل ستایش برداشته اند.

 

تلاش ها در جهت ساختن دنیایی‌ بهتر در پناه همزیستی‌ انسان و حیوان نه یک هدف بلکه بخشی از فرهنگ ایرانی اسلامی ما بوده که بسیاری حتی بدون تحصیلات دانشگاهی و مناصب رسمی در این زمینه گام های اساسی و قابل ستایش برداشته اند.

برای کسی که از کودکی تاب دیدن رنج و درد حیوانات بی سرپناه و آزاردیده را نداشت، حمایت از حیوانات  حالا هم بقول خودش برای تشکر و تیتر شدن در رسانه نیست.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد ؛ چندی پیش تصویری از یک روباه در فضای مجازی منتشرشده بود که بعلت گیر کردن سرو کله حیوان در یک ظرف پلاستیکی جای لبنیات ، متاسفانه این حیوان جان باخته بود و همین تصویر دست مایه ای شده بود تا حامیان حیوانات و محیط زیست از مردم بخواهند که از رها نمودن ظرف یک بار مصرف و پلاستیکی در طبیعت خودداری نمایند.

به گزارش ارک نیوز ؛ درحالیکه از آن حادثه مدت زیادی نمی گذشت، دیروز ویدیویی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انتشار داده شد که در آن فردی که لباس راهداری را بر تن دارد در حال نجات بچه گرگی هست که سر آن در دهانه یک ظرف پلاستکی گیر کرده و این فرد با چاقویی که در دست دارد در تلاش برای نجات این حیوان اسیر شده است.

باپیگیری های خبرنگاران راک نیوز ؛به سراغ فرد نجات دهنده این بچه گرگ رفتیم ، هدایت الله پوردیان کارمند اداره راهداری شهرستان کهگیلویه رفتم تا جزئیات بیشتری از این ویدئو را برای مخاطبین تشریح نماید.

پوردیان در پاسخ به سوال خبرنگار راک نیوز مبنی براینکه این ویدئو مربوط به چه زمانی و کدام منطقه می باشد ؟ گفت : این فیلم مربوط به روز پنج شنبه 15 آذر ماه امسال می باشد که در محور قلعه رئیسی به دهدشت وقتی با لودر برای بازگشایی جاده درحرکت بودم متوجه این حادثه شدم.

این راننده باسابقه لودر می گوید : وقتی دیدم این بچه گرگ با این وضعیت که دید ندارد درحال دویدن در میان صخره ها و دره ها می باشد لودر را علیرغم اینکه در یک سراشیبی تندی بود در یک جای ایمن پارک کردم و چاقویی را از داخل جعبه ابزار لودر درآوردم.

این حامی محیط زیست اضافه کرد :توانستم این بچه گرگ را به سمت یک گودال بزرگ در نزدیکی جاده هدایت تا امکان گرفتن وی برای نجات فراهم شود.

راننده راهداری شهرستان کهگیلویه می گوید بقیه ماجرا همان است که در فیلم دیدید ولی از زخم های بجا مانده بر روی دست و پاهای این جانور ممکن است که 2تا3 روز گرفتار این وضعیت بوده است.

وی با بیان اینکه این فیلم را همکارم ضبط کرده بود تا به دیگر همکارانمان نشان دهیم از انتشار آن در فضای مجازی اطلاعی نداشته و یادآور می شود من برای نجات این حیوان آنقدر خوشحال هستم مخصوصا لحظه ای که این ظرف پلاستیکی را از سر وی جدا می کنم برای یک لحظه ای نگاهی به من می کند که در آن نگاه تشکر ویژه ای نهفته بوده است.

آقای پوردیان این را هم به خبرنگار راک نیوز می گوید : که وی اصولا هیچ گاه سرستیز با محیط زیست و حیوانات نداشته و اشاره ای دارد به اینکه حتی وقتی یک حلقه ماربزرگ در منزلم پیدا شد اجازه ندادم که پس از گرفتن مار وی را بکشند و آن را در فاصله بسیار دورتر رها نمودیم.

به گزارش راک نیوز ؛ هدایت الله پوردیان کارمند اداره راهداری شهرستان کهگیلویه است که بقول خودش بیش از دو دهه کار با ماشین آلات راه سازی برای عبور جاده از دل کوه ها و دره ها بسیاری از حیوانات وحشی را از نزدیک دیده اما مهربانی وی با مخلوقات خداوند بر دانش وی همزیستی با جانوران را در ذاتش نهادینه کرده است.

او دارای دیپلم فرهنگ وادب است که 3دهه پیش آن را کسب نموده وشاید این همه مهربانی و رفتار خوب با حیوانات ماحصل همان دیپلم قدیمی باشد که آن روزها گرفته و تفاوتش را با دارندگان مدراک دهن پرکنی که بواسطه پول های هنگفت تفریح شان می شود شکار حیوانات اینجا نمایان کرده است.

اقدام پسنیدیده یک راننده لودر در کهگیلویه وبویراحمد که تحسین همگان را برانگیخت+عکس

گروه تحریریه راک نیوز ؛ این اقدام راننده فداکار دهدشتی را قابل تقدیر دانسته و انتظار می رود مدیران محیط زیست در شهرستان و استان کهگیلویه وبویراحمد و حتی کشور از این فرصت برای فرهنگ سازی بیشتر استفاده وخدمت این فرد را به هرنوع ممکن مورد تقدیر قرار دهند.

گفتنی است ویدئوی کامل این حادثه را می توانید در آدرس زیر برای تلگرام کلیک کنید و تماشاگر این صحنه ماندگار باشید :

 



تاریخ انتشار : 16 آذر 1397 18:34



» اخبار مرتبط:

  • حکم قابل تقدیر مرجع قضایی در کهگیلویه وبویراحمد؛چاپ بنر جریمه شکارچیان جوجه ...
  • حمله ی یک حیوان ناشناخته به برخی مردم قلعه رئیسی درکهگیلویه وبویراحمد
  • تجمع اعتراضی به سگ‌ کشی با اسید درشیراز +تصاویر
  • آخرین وضعیت زن 60 ساله بوشهری درجدال با گرگ برای نجات گوسفندان
  • حمله کفتار وحشی ‌به شهروندان سوقی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler