مشروح اخبار


» همایش وقف و رسانه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد



مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم  گفت: تبیین ظرفیت های وقف توسط رسانه ها در سطح جامعه ضروری است.

به گزارش راک نیوز ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: تبیین ظرفیت های وقف توسط رسانه ها در سطح جامعه ضروری است.

حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور، افزود: یکی از کارهای زیربنایی در رابطه با وقف و موقوفات، بحث رسانه است و این روز به عنوان یکی از روزهای دهه وقف به تجلیل از اصحاب رسانه فعال در ترویج و تشویق فرهنگ وقف اختصاص داده شد.

جنتی پور تصریح کرد: وقف گستره وسیعی دارد که می تواند در رفع معضلات مختلف جامعه موثر واقع شود که در این میان رسانه می تواند خروجی کارسازی در این بخش داشته باشد.

جنتی پور با اشاره به اینکه از طریق وقف بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل است، عنوان داشت: آگاهی سازی در این حوزه حرکت و همکاری رسانه ها را طلب می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر احیای موقوفات، گفت: استان در بحث احیای موقوفات گام های موثری داشته و در آینده شاهد رشد و تعالی بهتر این فرهنگ غنی دینی خواهیم بود.

جنتی پور با اشاره به نیازهای استان در حوزه های مختلف، گفت: از ناحیه وقف می توان پوشش و رفع بسیاری از مشکلات را داشت و خوبی این مهم ماندگاری آن است.

جنتی پور با تاکید بر اینکه ۲۲۵ مورد وقف در استان وجود دارد، عنوان داشت: عمده موقوفات در شهرستان بویراحمد و شهرستان گچساران است.

وی افزود: خوشبختانه در شهرستان گچساران وقف های منفعتی بهبود یافته و نکته جالب این موارد نگاه بهتر خانم ها در حوزه وقف بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر پوشش حمایتی از ایتام، گفت: موقوفه ما در حوزه خیرات و مبرات رو به رشد است و جامعه هدف که از ایتام، بی سرپرستان، افراد دارای مشکلات درمانی و ... تشکیل می شود در حد توان موقوفه مورد حمایت قرار می گیرند و این حرکت می تواند خروجی مناسبی در استان داشته باشد.

وی افزود: با تحقق هدفگذاری ها، پروژه های این حوزه قابلیت تزریق و پوشش قریب به ۱۲ میلیارد تومانی جامعه هدف در آینده را خواهند داشت.

جنتی پور با تاکید بر گسترش وقف های مشارکتی در سطح استان، بیان داشت: توسعه وقف مشارکتی خروجی های مناسبی در بخش های مختلف خواهد داشت.
همایش وقف و رسانه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد



تاریخ انتشار : 21 آبان 1397 14:35



» اخبار مرتبط:

  • اجرای ۱۰ عنوان برنامه در هفته وقف/ وقف یک اقتصاد بزرگ دینی است
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد:مدیریت فعلی امامزاده سی ...
  • بزرگترین موقوفه ی استان کهگیلویه و بویراحمد 6 هکتار وسعت دارد/عمل طبق نیت و ...
  • چرومی خبر داد : برگزاری نشست‌های صنفی وقف در کهگیلویه و بویراحمد
  • عزم راسخ رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در ترویج فرهنگ وقف
  • » اشتراک گزاری خبر