مشروح اخبار


» اجرای ۱۰ عنوان برنامه در هفته وقف/ وقف یک اقتصاد بزرگ دینی است



مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰ عنوان برنامه برای هفته وقف در استان اجرایی می شود.

به گزارش راک نیوز ، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور افزود: در دهه وقف هدف ما شناساندن بیشتر خدمات و ظرفیت های این مهم در سطح جامعه است.

جنتی پور از نواخته شدن زنگ وقف در مدارس خبر داد و بیان کرد: عطرافشانی قبور شهدای در کنار امام زادگان و برگزاری "نمایشگاه همه واقف باشیم" از دیگر برنامه های این هفته است.

جنتی پور برگزاری همایش وقف و اصحاب رسانه را از دیگر برنامه های هدفگذاری شده دانست و گفت: همچنین توزیع کتاب و بروشور وقف در بین نمازگزاران نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه نیز پیش بینی شده است.

جنتی پور با تاکید بر اینکه از جمله اهداف وقف تحقق اهداف اسلامی است، ابراز داشت: ترویج واقعی این مهم در جامعه، بزرگترین خدمت به جامعه است.

وی افزود: متاسفانه نسبت به این اقتصاد بزرگ دینی غفلت کرده ایم و به شکل کاملی این مهم در سطح جامعه نهادینه نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: وقف بهترین انگیزه برای دفع ناهنجاری های اجتماعی است و وقف می تواند در راستای بهبود اقتصاد جامعه بکار گرفته شود.

جنتی پور توزیع عادلانه و جلوگیری از تمرکز و تجمع ثروت را از خصوصیات وقف دانست و خاطرنشان کرد: شکل گیری فضاهای خدماتی نیز از خروجی های تحقق وقف است.

جنتی پور افزود: وقف گستره بالایی دارد و می تواند پوشش بخش های مختلفی را نیز داشته باشد.

جنتی پور با اشاره به رشد ظرفیت های وقف در استان، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر، استان در حوزه وقف دستاوردهای مناسبی داشته است.

جنتی پور خاطرنشان کرد: در گذشته از ۱۶۶۱ رقبه موقوفه استان تنها ۷۰ مورد تثبیت مالکیت شده بود که با تلاش های سه سال اخیر، ۷۰۰ موقوفه ثبت و تثبیت مالکیت شده است.

وی افزود: همچنین طی همین مدت هیچگاه کار عمرانی تعطیل نشده و فعالیت ها در محورهای مختلف توسعه ای و بهبود ظرفیت زیرساختی ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه بخش زیادی از بقاع استان درآمدی ندارند، تصریح کرد: ۲۲۵ بقعه در استان وجود دارد که از این تعداد نزدیک به ۶۰ بقعه دارای درآمد است.

وی افزود: درآمد بقاع استان در راستای خود بقعه هزینه می شود.

جنتی پور با تاکید بر اهمیت مقابله با آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات متمرکز سازمان در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی در استان هزینه می شود.

جنتی پور با بیان اینکه جایگاه استان در حوزه وقف بهتر شده است، تصریح کرد: در راستای برنامه های اربعین حسینی همت مناسبی توسط مردم ما انجام گرفت.

جنتی پور با اشاره به پوشش خدماتی اربعین حسینی، تصریح کرد: استان در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین سنگ تمام گذاشت و پوشش خدمات موکبی نیز عملیاتی شد.

وی افزود: به شکل مشترک با چند استان خدمات رسانی به زوار عملیاتی شد و خدمات استان نیز در این میان محسوس بود.

جنتی پور خاطرنشان کرد: همچنین پوشش وعده های غذایی با بیش از ۶۰۰۰ نفر در روز نیز عملیاتی شد و مردم نیز در این راستا همکاری بسیار خوبی داشتند.



تاریخ انتشار : 14 آبان 1397 12:32



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛ ۶۰ مبلغ ،برنامه های ...
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد:مدیریت فعلی امامزاده سی ...
  • بزرگترین موقوفه ی استان کهگیلویه و بویراحمد 6 هکتار وسعت دارد/عمل طبق نیت و ...
  • استقبال بیش از ۲۰۰ هزار زائر در طرح آرامش بهاری کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر