مشروح اخبار


» شورای نگهبان لایحه (CFT) را رد کرد/20 ایراد شرعی و قانون اساسی داشت



سخنگوی شورای نگهبان از رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) و اعاده آن به مجلس خبر داد. حشمت الله فلاحت پیشه در واکنش به این خبر یادآور شد: شورای نگهبان بندی را آورده که از نظر ما به معنای رد لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم محسوب می شود. او گفت: کمیسیون امنیت ملی نظر خود را در صحن مجلس اعلام خواهد کرد و در صورت تایید به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان از رد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) و اعاده آن به مجلس خبر داد.

به گزارش راک نیوز به نقل از «انتخاب»، کدخدایی در توییتر نوشت:

شورای نگهبان لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) را در جلسات متعدد خود مورد بررسی قرار داد و واجد ایرادات و ابهاماتی دانست. این نظر شامل موارد خلاف شرع، خلاف قانون اساسی و ابهام، در موعد مقرر برای مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

تکمیلی/ ۲۰ ایراد شرعی و قانونی شورای نگهبان به CFT/ مجمع تشخیص هم به "CFT" ایراد گرفت

سخنگوی شورای نگهبان از ۲۰ ایراد شرعی و قانون اساسی این شورا نسبت به لایحه CFT که یکی از لوایح چهارگانه FATF است به مجلس خبر داد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، یکی از لوایح FATF، گفت: این لایحه در جلسات متعدد و مکرر شورای نگهبان با حضور تمامی اعضا مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان درباره لایحه ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، اظهار داشت: نظرات شورای نگهبان درباره این لایحه شامل موارد خلاف شرع، خلاف قانون اساسی و ابهاماتی است که در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.

CFT در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) در اولین جلسه پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، حشمت الله فلاحت پیشه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شورای نگهبان بیش از 20 مورد ایراد به لایحه سی اف تی وارد دانسته است که باید در این کمیسیون بررسی شود.

وی یادآور شد: علاوه بر ایرادهای مذکور در نهایت، شورای نگهبان بندی را آورده که از نظر ما به معنای رد لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: در این بند گفته شده بعضی از ایرادات قابل اصلاح نیست و خلاف منافع ملی بوده و طبق آن لایحه مزبور خلاف شرع تشخیص داده شده است.

فلاحت پیشه یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی نظر خود را در صحن مجلس اعلام خواهد کرد و در صورت تایید به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.



تاریخ انتشار : 13 آبان 1397 13:10



» اخبار مرتبط:

  • موفقیت تاجگردون در جمع‌آوری امضاء برای مسکوت ماندن لایحه CFT
  • تاجگردون مطرح کرد؛مسکوت ماندن CFT فرصتی برای دیپلمات های ایران برای مذاکرات ...
  • لابی سیاسی دور از شأن شورای نگهبان است
  • تاجگردون: تصویب برنامه ششم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی تا 10 روز آینده
  • بودجه 170 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler