مشروح اخبار


» بخش زیادی از پروژه‌های شهری قلعه‌رئیسی در مرز تکمیل/تصاویر



بخش زیادی از پروژه‌های شهری قلعه‌رئیسی در مرز تکمیل

به گزارش راک نیوز از قلعه‌رئیسی در ادامه روند بررسی پروژه‌های سطح شهر قلعه رئیسی با دعوت شورای شهر نسبت به بررسی و بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح شهر دعوت نامه ای برای تمامی اعضای شورای شهر، شهردار و پیمانکاران پروژه‌ها برای بازدید از پروژه دعوت به عمل آمد.

در ابتدا از روند هر یک از پروژه ها بازدید بعمل آمد و پیمانکاران و مسؤول فنی پروژه در خصوص روند کار پروژه توضیحاتی دادند.

یکی از پروژه‌های سطح شهر قلعه رئیسی پروژه فاز دوم پارک ساحلی است که با ساخت این پارک سرانه فضای سبز شهر افزایش خوبی خواهد داشت و همچنین می تواند فضای زیبایی را برای شهروندان به وجود آورد که شهردار و مسؤول فنی این پروژه پیشرفت این کار را 30 درصد اعلام کردند و مشکلات پروژه مورد بررسی قرار گرفت و به پیمانکار اعلام شد و پیمانکار پروژه قول داد که حداقل بتواند تا 50 روز آینده کار خود را به اتمام برساند.

یکی دیگر از پروژه‌های مهم پروژه کمربندی شهر بود که این پروژه به دلیل بازگشایی و خاک برداری قسمت زیادی از آن نیازمند دیوار حائلی است که ساخت این دیوار می‌تواند نقش بسزایی در تکمیل محور کمربندی داشته باشد که پیشرفت این پروژه از سوی شهردار و مسؤول فنی پروژه 50 درصد اعلام شد و پیمانکار قول داد که بتواند تا یک ماه آینده پروژه را تحویل دهد.

پروژه دیوار حائل پایین دست ورزشگاه قلعه رئیسی که ادامه مسیر کمربندی است از دیگر پروژه‌هایی است که از سال های گذشته هنوز تکمیل نشده که هم اکنون پیشرفت این پروژه 60 درصد است و پیمانکار پروژه زمان اتمام پروژه را با ساخت یک دهنه پل تا یک ماه آینده اعلام کرد.

ساخت دیوار حائل پایین دست بلوار ورودی شهر از سمت دهدشت از دیگر پروژه هایی است که می تواند از ریزش محور و بلوار اصلی جلوگیری کند که تمامی خاک برداری آن به اتمام رسید و پیشرفت آن حدود 70درصد است و اعتبار آن از اعتبارات بحران استان است که تا 20 روز آینده پروژه به صورت کامل تکمیل خواهد شد.

بازدید از پروژه جایگاه زباله که این پروژه در گذشته در چند نوبت به مناقصه رفت اما با انتخاب پیمانکار جدید در کمتر از 15روز پروژه به اتمام رسید و همچنین روند پروژه ساماندهی قبرستان شهر و پارکینگ آن که می تواند کمک شایانی به مردم شهر در مراسم اموات داشته باشد که پیشرفت آن حدود 95 درصد است و پروژه مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

در ادامه بازدید با حضور در دفتر شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی جمع بندی صورت گرفت و مشکلات پیمانکاران و خواسته‌های شهردار و اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت که در این نشست پیمانکاران بر عدم تخصیص اعتبار به پروژه ها، استفاده از وسایل نقلیه شهرداری در زمان اجرای پروژه با پرداخت هزینه کارکرد، سخت گیری فنی پروژه ها در زمان اجرای پروژه در جهت استفاده از مصالح مناسب از مهمترین دغدغه‌هایی بود که از سوی پیمانکاران اعلام شد.

همچنین در این نشست شهردار و اعضای شورای شهر استفاده از مصالح مناسب و سخت گیر بودن فنی پروژه را حق مردم دانستند و خواستار توجه جدی به مصالح استفاده شده در پروژه ها شدند که باید به نحوی نباشد که در آینده نه چندان دور شاهد تخریب پروژه باشیم.

مسؤول فنی پروژه دیوار پایین دست ورزشگاه را یک پروژه با مصالح بسیار عالی دانست و خواستار توجه پیمانکاران به مصالحی که داوم بالا داشته باشند شد همچنین در این نشست مصوب شد که شهرداری وسایل نقلیه خود را با پرداخت حق نقلیه به پیمانکاران تحویل دهد.

همچنین در هفته‌ای که گذشت دیدار با مدیرکل بحران استان در جهت بررسی مشکلات پروژه هایی که در گذشته بر اثر سیل و بارندگی شدید دچار مشکل شده بودند مورد بررسی قرار گرفت که در این نشست رئیس شورا و شهردار به بیان مشکلات پرداختند.

اعضای شورا همچنین با حضور در دفتر معاون عمرانی استاندار به بیان مشکلات به خصوص وضعیت ورودی ها شهر قلعه رئیسی و محور قبرستان تا روستای گراب پرداختند که قول داده شد در آینده نزدیک با حضور در شهر قلعه رئیسی مشکلات ورودی‌ها را با کمک راه و شهرسازی پی‌گیری کنند.

همچنین اعضای شورای شهر و شهردار قلعه رئیسی در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی با وی دیدار کردند.

در این نشست خواستار بیان عملکرد شورای شهر و شهردار از تریبون نماز جمعه و مکان‌های عمومی شدند و مهمترین دغدغه شورای شهر بیان عملکرد یکساله شورای شهر از تریبون نماز جمعه بود.

امام جمعه قلعه رئیسی هم در این نشست حفظ وحدت میان اعضای شورای شهر و شهردار را مهمترین دغدغه دانست و گفت: شورای شهر به خصوص هیات رئیسه جدید تلاش کنند تا بدون هرگونه اختلافی و در جهت حفظ وحدت میان اعضای شورا شهر و شهردار بتوانند عملکرد قابل قبولی ارائه شود.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی بیان عملکرد را حق شورای شهر دانست و تصریح کرد:  باید تلاش کرد تا درون شهر بیشتر کار کنید تا مردم مشکلاتی را که از گذشته مانده به نحو قابل قبولی ببینند.

وی افزود: پروژه های عمرانی که در سطح شهر دارید تلاش کنید ابتدا پروژه تمام شود سپس به دیگر پروژه ها بپردازید و سعی کنید در پروژه هایی که دارید مصالحی استفاده کنید که در آینده مشکلاتی را برای مردم به وجود نیاورد.

گفتنی است، در بسیاری از بازدیدها و جلسات اعضای شورای شهر به دلیل مشغله کاری حضور ندارند که این عدم حضور مبنی بر همکاری نکردن نیست.

 



تاریخ انتشار : 27 مهر 1397 12:33



» اخبار مرتبط:

  • نشست شورای شهر قلعه رئیسی/ عزم جدی شورای شهر برای وحدت و مشکلات مردم
  • لزوم انتخاب پیمانکاران توانمند/نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی در استان تشد ...
  • بازدید فرماندار شهرستان رستم از پروژه های عمرانی حوزه بخش مرکزی +عکس
  • شهردار قلعه رئیسی قبل از مدیرکل فنی استانداری شفاف سازی کرد/ 221میلیون توما ...
  • پیمانکار بیمارستان 96 تختخوابی گچساران حاضر به کار نیست
  • » اشتراک گزاری خبر



    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام