مشروح اخبار


» افرادی که از فوت یک کارگر جهت اهداف سیاسی خود استفاده می کنند+جزییات



هدف راک نیوز گسترش اطلاع رسانی است. لذا انتشار این مطلب به معنای تائید محتوای آن نیست


مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.






 






 

خبر تلخ فوت کارگری زحمت کش در یکی از مناطق تحت امر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران باعث غم و اندوه فراوان شد

اما آنچه بیشتر مایه نگرانی است فضای سیاست زدگی کشور و شهرستان است که عده ای سعی دارند از هر فرصتی جهت اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

هنوز علت این حادثه تلخ مشخص و اعلام نشده بود که برخی بدون در نظر گرفتن احساسات و داغ داری یک خانواده،نوک حملات خود را متوجه مدیران نفت از جمله مدیرعامل آن کردند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از لحاظ گستردگی ، پهنای جغرافیایی ،تاسیسات ،تجهیزات،نیروی انسانی و ...جز  بزرگترین حوزه های نفت و گاز کشور است.

طی چند سال اخیر از سوی وزارت نفت توجه به مسائل ایمنی و رعایت استانداردهای لازم، در اولویت قرار گرفته است که شرکت ها و متخصصان HSE  بصورت مرتب به مکان ها و تجهیزات متعلق به شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران سرزده و آموزش های لازم را در اختیار کارکنان(رسمی،پیمانی،قراردادی،ارکان ثالث و حجمی )قرار می دهند.

خود مدیرعامل فعلی نفت و گاز گچساران نیز حساسیت زیادی رانسبت به رعایت نکات ایمنی کارکنان و بررسی تجهیزات داشته و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار می کند.

اگر سری به یونیت ها و مراکز نفتی گچساران(دشتگز،دشت بلوط،گوره،سقلاتون و ...)بزنید تابلو شعارها و توصیه های مربوط به رعایت ایمنی در همه مکان ها درج گردیده است.سال گذشته وزیر نفت در سفر به گچساران بیان داشتند که متاسفانه به دلیل تحریم صنعت نفت،شاهد فرسودگی تجهیزات هستیم که به تبع آن خطرات افزایش یافته است.

*اما در خصوص اتفاق تلخی که چند روز پیش رخ داد باید گفت بر خلاف ادعای برخی رسانه ها مبنی بر کشته شدن یکی از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران،کارگر حادثه دیده جز نیروهای تحت الاختیار منابع انسانی نفت و گاز گچساران نبوده است.*

 در تکمیل این موضوع باید گفت،صنعت نفت در خصوص توجه به بخش خصوصی برخی نیازهای خود را از طریق انجام مناقصه و قرارداد با پیمانکاران انجام می دهد که هر پیمانکاری جهت تعهد به پیمان خود تعدادی نیروی پروژه ای بکار میگیرد و به محل موردنظر پروژه می آورد که طبق قانون به کارگر تحت امر خود خدمات(دستمزد،لباس،ابزار،غذا،ایاب و ذهاب و ...) می پردازد و از آنجا که اکثر کارها تخصصی می باشد پیمانکار موظف بوده نیروهایی آگاه به مسائل کار،ایمنی و آشنا با محیط را بکارگیرند. همچنین پیمانکار موظف بوده به ایمنی و رعایت آن توسط کارگران خود اهمیت لازم را نشان دهد. که پس از اتمام کار شرکت به طور کامل با پیمانکار تسویه حساب مینماید

در پایان توصیه می گردد رسانه ها،در انتشار اخبار رعایت انصاف را داشته باشند خصوصا در این برهه حساس کشور که صنعت نفت خط مقدم مقابله با دشمنان و تأمین هزینه های کشور است.

ضمن تسلیت به خانواده مصیبت دیده،از خداوند متعال می خواهیم روح همه فداکاران ،کارگران و کارکنانی که جانشان را فدا کردند تا صنعت نفت کشور استوار بماند در سایه لطف خود بیامرزد و آرامش ابدی عنایت فرماید.

به گزارش راک نیوز؛سه شنبه 3مهرماه کارگری در محل تعمیر خط لوله نفتی واقع در تاسیسات نفتی گوره به دلیل برخورد یکی از ابزارهای کار به سرش جان خود را از دست داد.

تلمبه خانه گوره یکی از مراکز مهم نفتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.

تلمبه خانه گوره که کار انتقال نفت از حوزه های نفتی را به پایانه نفتی خارک میسر می کند در مجاورت روستای سیاهمکان شهرستان دیلم قرار دارد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

این شرکت یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.

برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال راک نیوز در تلگرام @raaknewsهمراه شوید.



تاریخ انتشار : 6 مهر 1397 12:59



» اخبار مرتبط:

  • حادثه حین کار باعث مرگ یک کارگر در تاسیسات نفتی گوره گچساران شد
  • فوت یک کارگر در شرکت نفت گچساران/جزئیات
  • خطوط لوله نفت و تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ایمن سازی شد
  • فراخوان فعالان فضای مجازی؛ از تجمع جوانان دیلمی تا بستن راه کارکنان نفت گچس ...
  • درپی حادثه نرگسی گچساران :دو سرپرست کارخانه بهره برداری این تاسیسات نفتی، ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    هم اکنون با این متن سفسطه بافی کلیه پرسنل و مدیریت عامل نفت را تطهیر نموده وکارگر بدبخت دست از دنیا کوتاه را مقصر اصلی حادثه معرفی نموده ولی اصل ماجرا براین اساس باید باشد در هر مناقصه یا مشارکتی که با هر پیمانکار اعم خرد وکلان که قرار داد بسته میشود باید همه تمهیدات لازم برای ایمنی کار اعم از افسر ایمنی مختص به ان کار ونصب علایم هشدار دهنده و تی بی ام های روزانه از طرف ایمنی کارفرما برای کارگران چارت وهمچنین کارگرهای پیمانکاری وروزمزد در نظر گرفته شود لذا به شما دوست عزیز تقاضا میشود اینقدر در برابر بی مسئولیتی مدیران و افرادی که وظایف ذاتی خویش را انجام نمیدهند دفاع نکنید امید است که در اینده از اینگونه اتفاقات که به مرگ افراد مظلوم ختم میشود برنخوریم
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler