مشروح اخبار


» شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد توانایی مدیریت کشتارگاه‌ها را ندارند/لزوم خصوصی شدن کشتارگاه‌ها



معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش کشتارگاه‌ها در سلامت مردم گفت: کشتارگاه‌های استان به سمت خصوصی پیش بروند چرا که شهرداری‌ها توانایی مدیریت مطلوب کشتارگاه‌ها را ندارند

به گزارش راک نیوز ، عزیز فیلی در نشست ساماندهی کشتارگاه‌های دام و طیور بر توجه به وضعیت کشتارگاه‌های استان تأکید کرد و گفت: کشتارگاه‌ها با امنیت، سلامت و جان مردم سر و کار دارند لذا بهداشت در این مکان‌ها جدی‌تر گرفته شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بالا بودن مصرف گوشت در استان گفت: سرانه مصرف گوشت در استان‌ها دو برابر میانگین کشور است و همین امر  رسیدگی به کشتارگاه‌ها و رفع مشکلات آنها را چندین برابر می‌کند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام و تامین سلامت مردم، کنترل و نظارت بیشتری بر کشتار دام در استان شود و از کشتارهای غیرمجاز جلوگیری شود.

این مسؤول بر لزوم تشکیل کمیته نظارت و بررسی کشتارگاه‌های استان تأکید کرد و گفت: این کمیته با مسؤولیت دامپزشکی و با حضور نمایندگان فرمانداری، شهرداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، اصناف و دفتر امور شهری تشکیل و  بر کشتارگاه‌ها نظارت کنند و نتیجه بازدید را به معاونت عمرانی ارجاع دهند.

فیلی تصریح کرد: صاحبان کشتارگاه‌های مشکل‌دار ملزم به رفع کمبودها و بهبود شرایط خود هستند، کشتارگاه‌های استان به سمت خصوصی شدن پیش بروند زیرا شهرداری‌ها به دلیل مشکلات اعتباری و امکاناتی توان مدیریت مطلوب کشتارگاه‌ها را ندارند.

در ادامه عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود بیش از 4 هزار بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: برخی از این بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو خطرناک و کشنده است و دلیل بیشتر آنها کشتار غیرمجاز دام است.

وی تصریح کرد: 7 کشتارگاه در یاسوج، سی‌سخت، باشت، دوگنبدان، دهدشت، لنده و لیکک وجود دارد که دو مورد مربوط به بخش خصوصی و بقیه زیر نظر شهرداری‌ها است، کشتارگاه یاسوج مشکل خاصی ندارد اما کشتارگاه‌های دیگر شهرهای استان باید تجهیز و در غیر اینصورت باید تعطیل شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه کتابچه‌ای در خصوص بهداشت و سلامت و امنیت غذایی در حال تهیه و تدوین توسط دامپزشکی است، افزود: یکی از عوامل انتقال بیماری‌ها از جمله بیماری تب برفکی نبود میدان عرضه دام و جابه‌جایی غیربهداشتی دام است.

وی تصریح کرد: در میادین عرضه دام به دلیل حضور بازرسان دامپزشکی امکان انتقال بیماری‌ها به دلیل نظارت دقیق از بین می‌رود.

بهمنش در پایان سخنان خود با اشاره به مهمترین مشکلات کشتارگاه‌های استان گفت: پایین بودن ظرفیت سردخانه‌های نگهداری لاشه، نبود ماشین حمل بهداشتی لاشه دام، روشنایی پایین سالن کشتار دام و نامناسب بودن سیستم دفع فاضلاب از جمله مشکلات احصاء شده کشتارگاه‌های 6 شهر استان است.



تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1397 14:14



» اخبار مرتبط:

  • واکنش یک مقام مسئول دردامپزشکی کهگیلویه وبویراحمدبه وجود بیماری ناشناخته در ...
  • تایید سلامت دام ها قبل و بعد از کشتار توسط دامپزشکی گچساران
  • 20قصابی غیر مجاز عرضه گوشت گرم بین راهی یاسوج پلمب شدند
  • کشتارگاه شهر باشت پلمب شد/وضعیت غیر بهداشتی عامل تعطیلی گردید
  • کشتارگاه دام در شهرستان بهبهان پلمب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler