مشروح اخبار


» رئیس اداره امورعشایری شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده: اعتبارات پاسخگوی نیاز عشایر نیست/ممانعت از کوچ زودهنگام باعث کاهش خسارت به عشایر لنده ای شد



رئیس اداره امورعشایری شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: باتوجه به تعداد زیاد عشایر شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده به هیچ وجه ممکن اعتبارات پاسخگوی نیاز عشایر نیست.

به گزارش راک نیوز ؛ سید خداداد اجتهادی در حاشیه بازدید از مناطق عشایری شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به وضعیت راه های عشایری در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده گفت: به دلیل بارندگی های پی در پی چند هفته گذشته خسارات زیادی به راه عشایری و ایل راه ها وارد شده است .

وی افزود: هم اکنون پیگیرهای زیادی از طریق امورعشایری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در هر سه شهرستان در حال اجرا است.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده تصریح کرد: شهرستان لنده تنها شهرستانی در سطح استان است که ممانعت از کوچ زودهنگام باعث کاهش خسارت به عشایر این شهرستان شد.

وی تاکیدکرد: باتوجه به تعداد زیاد عشایر شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده به هیچ وجه ممکن اعتبارات پاسخگوی نیاز عشایر نیست.

اجتهادی اظهارکرد: اعتبارات یکی از شهرستان های استان در حوزه امورعشایری سال 96بیش از یک میلیارد و 300میلیون بود و اعتبارات شهرستان لنده تنها 300میلیون تومان که این توزیع اعتباراتی به توجه حجم و تعداد عشایر شاید پاسخگو نباشد و نیاز است که ادارات بیشتر ما در این زمینه حمایت کنند.

رئیس اداره امورعشایری لنده گفت: انتظار داشتیم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص جاده منطقه عشایری کوه سفید همکاری لازم را با امورعشایری جهت بهبود تردد عشایر این منطقه داشته باشد که متاسفانه تاکنون این امر تحقق نیافت.

 وی خطاب به عشایرشهرستان گفت: باتوجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی و بارن های سیل آسا انتظار داریم برای حضور در مناطق ییلاقی خود عجله نکنند و به اخطار های سازمان هواشناسی توجه کنند تا از بروز هرگونه مشکل پیشگیری شود.

گفتنی است از جمعیت 11هزارنفری عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از 6 هزار خانوار آن در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده ساکن هستند.



تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1397 20:28



» اخبار مرتبط:

  • نقش آفرینی عشایر در اقتصاد مقاوتی/عشایر محروم از امکانات بهداشتی
  • خشکسالی موجب کاهش 15درصدی زاد و ولد دامها ی عشایر گچساران شد.
  • 532 مخزن ذخیره آب برای مناطق عشایری گچساران
  • روستای عشایری قلعه بنی در شهرستان چرام در آتش سوخت
  • توزیع آرد در لنده+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام