مشروح اخبار


» 15 مرکز زیبایی غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 مرکز و کلینیک زیبایی لیزر و خدمات پوست در سطح استان امسال تعطیل ‌شده‌اند.


به گزارش راک نیوز غلامعباس سبز روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انجام این مهم با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی به‌ویژه سازمان تعزیرات حکومتی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوده است.

وی تصریح کرد: برخی از این مراکز حتی بالای سه تا پنج سال نیز فعالیت داشته‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برخی از این مراکز درمانی نیز هم‌اینک با شاکی خصوصی مواجه شده‌اند و پرونده آنها در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

سبز یادآور شد: عده‌ای از این مراکز مدعی شدند که صدور مجوز آنها با متخصصان و پزشکان زیبایی و پوست در سایر استان‌ها بوده که با توجه به بررسی‌های انجام شده این ادعاها رد شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با هشدار به خانواده‌ها به‌ویژه زنان و دختران جوان، از آنان خواست که هنگام مراجعه به مراکز زیبایی و پوست با دقت اقدام کنند.
وی افزود: بعضی افراد نیز در برخی آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمجاز اقدامات زیبایی و درمانی ارائه می‌دهند که این امر در درازمدت عوارض جبران‌ناپذیری برای مراجعه‌کنندگان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به عوارض لیزر در حذف موهای زائد و خدمات زیبایی نیز گفت: در انجام لیزر نوع دستگاه، مدت‌زمان استفاده از لیزر، طول‌موج به‌کارگیری لیزر و شدت آن حائز اهمیت است و دستگاه باید مورد ارزیابی کالیبراسیون قرار گیرد که این فرایند به‌هیچ‌وجه در مراکز غیرمجاز انجام نمی‌شود.

سبز گفت: حتی در بازدیدها و بررسی‌های انجام‌شده در این موسسه‌های غیرمجاز افراد غیر متخصص برای کسب درآمدهای بیشتر و هدف قرار دادن سلامت مردم به‌صورت غیرقانونی مشغول به فعالیت هستند.

شاخص تخت‌های موجود بیمارستانی در استان هم‌اینک حدود یک و نیم درصد و از میانگین کشوری کمتر است.

تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها نیز یک هزار و 509 پرستار است.

حدود 80 درصد کادر پرستاری در استان زن هستند.

با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست ساخت یاسوج، باشت و گچساران تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان از ۷۴۴ تخت به یک هزار و ۴۰۰ تخت می‌رسد.



تاریخ انتشار : 26 اسفند 1396 18:08



» اخبار مرتبط:

  • بهره‌مندی بیش از 3 میلیون نفر از طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت 78 داروخانه در کهگیلویه و بویراحمد
  • مجوز بکارگیری 735 نیرو در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد
  • معاون بهداشتی علوم پزشکی یاسوج: بازسازی مراکز بهداشتی کهگیلویه وبویراحمد 15 ...
  • بازدیدنوروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدازبیمارستان دهدشت:
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler