مشروح اخبار


» آمادگی کهگیلویه و بویراحمد برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کمتر از چند روز مانده به تعطیلات عید نوروز، برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل در استان وجود دارد.

به گزارش راک نیوز، محمود باقری در جمع خبرنگاران افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشور است.

وی با اشاره به مشکلات زیر ساخت های گردشگری در سالهای قبل اظهارکرد: خوشبختانه با جذب اعتبارات ملی و تلاش های شبانه روزی توانستیم چهار پارک اسکان در شهرهای بزرگ استان برای میزبانی مسافران نوروزی استان تا حدودی آماده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای احداث چهار پارک اسکان مسافران در استان حدود پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه ها در شهرستانهای استان دیگر شاهد مشکلات کمبود اسکان نخواهیم بود.

باقری دیگر مشکلات مسافران و گردشگران را کمبود سیرویس های بهداشتی در مراکز گردشگری عنوان و تصریح کرد: امسال نیز100چشمه سرویس بهداشتی در مکان‌های گردشگری استان احداث کرده ایم تا بتوانیم زمینه رفاه گردشگران را فراهم کنیم.

وی گردشگری را محور توسعه استان عنوان کرد و ادامه داد: از مهم‌ترین مأموریت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در چند سال اخیر زیر‌ساخت‌های خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی در استان فراهم شد، تاکید کرد: پرونده 30 واحد بوم‌گردی را به بانک معرفی کرده و برای احداث هتل چهارستاره، پارک آبی و رستوران‌های سنتی تسهیلات موردنیاز را جذب کردیم.

باقری با اشاره به نقش گردشگری در اشتغال، بیان کرد: احداث و تکمیل پروژه‌های گردشگری و راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی از برنامه‌های این اداره‌کل در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان است.

وی افزود: روستاهای این استان ظرفیت‌های خوبی برای بوم‌گردی دارند و از کسانی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند، حمایت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نخستین دستگاه اجرایی استان بود که پروژه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، اضافه کرد: تاکنون سه پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و در اوایل سال 97 هم چهار پروژه دیگر را واگذار می‌کنیم.



تاریخ انتشار : 13 اسفند 1396 16:08



» اخبار مرتبط:

  • واگذاری 4 پروژه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی
  • 14 اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود
  • 3 نمایندگی میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد به اداره تبدیل شدند
  • شرایط لازم برای بازدید گردشگران از شهر سی‌سخت فراهم شده است
  • نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler