مشروح اخبار


» 2 تیم «هیمالیا نورد» به منطقه سانحه هوایی تهران یاسوج اعزام می شوند



مدیرکل نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور گفت: 2 تیم «هیمالیا نورد» امروز در یازدهمین روز از سانحه هوایی تهران یاسوج برای یافتن جعبه سیاه هواپیما به ارتفاعات دنا اعزام می‌شوند.


محمدسعید شرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار راک نیوز اظهار داشت: آموزش تخصصی لازم درباره نحوه یافتن FDR، جعبه سیاه و آلات دقیق هواپیما به این 2 تیم داده شده است.
وی افزود: همچنین نحوه جمع‌آوری قطعات هواپیما و عکسبرداری از قطعات و تجهیزات به آنها آموزش داده شد.
مدیرکل نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد:‌ به دلیل بارندگی، باد و کولاک شدید و شرایط نامساعد جوی جست‌ و جو در ارتفاعات دنا با مشکل مواجه است.
شرفی تصریح کرد: دستگاه فلزیاب برای این 2 گروه هیمالیا نورد تأمین شده و از امروز صعود به کوه دنا را آغاز می‌کنند.
وی ابراز داشت: این تیم‌ها، کوهنوردانی هستند که شرایط نامساعد جوی تأثیری در عملکردشان ندارد و می‌توانند تا 10 روز هم در آن ارتفاعات بمانند.
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور افزود:‌ همچنین در قالب خدمات لجستیکی، از طریق هلی‌کوپتر روزانه یک بار تغذیه برای این گروه کوهنورد حرفه‌ای ارسال می‌شود و تجهیزات یا قطعاتی از هواپیما که توسط آن ها یافته می‌شود، از طریق هلی‌کوپتر به پایین آورده خواهد شد.
وی بیان کرد: در فرودگاه یاسوج سوله‌ای در نظر گرفته شده تا قطعاتی از هواپیما که از بالا به پایین آورده می‌شود، در همان محل گذاشته شود تا کار بررسی سانحه روال عادی خود را پیش بگیرد.
شرفی بیان کرد: بررسی علل وقوع سانحه توسط تیم بررسی سانحه شرکت ATR انجام می‌شود.
وی عنوان کرد:‌ طبق اعلام سازمان هواشناسی تا حدود 2 هفته آینده شرایط جوی نامساعد بوده،‌ اما روزهای آفتابی نیز در پیش روی خواهذ بود.
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور افزود: برخی شرایط جوی‌ که ممکن است بر عملکرد کوهنوردان مؤثر باشد، باد، دما و بارش است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 65 مسافر و خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن سال 96 تهران را به مقصد یاسوج ترک و در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.



تاریخ انتشار : 9 اسفند 1396 15:24



» اخبار مرتبط:

  • امدادگران در حال بازگشت از محل سقوط هواپیمای ای تی آر هستند
  • 40 اسکی باز و کوهنورد در حال صعود به ارتفاعات دنا
  • مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد: دید افقی در محل سقو ...
  • انتقال سریع اجساد جانباختگان هواپیمای«ای تی آر» اولویت ستاد بحران
  • یک مسئول سازمان هواپیمایی به فارس خبر داد اعزام دو تیم «کلاه‌سبزهای ارتش» و ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler