مشروح اخبار


» احداث جاده ارتباطی لیکک به جایزان و خروج بهمئی از بن بست



مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احداث جاده ارتباطی بهمئی به بخش جایزان از توابع استان خوزستان، این شهرستان از بن بست خارج می شود.


احداث جاده ارتباطی لیکک به جایزان و خروج بهمئی از بن بست

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احداث جاده ارتباطی بهمئی به بخش جایزان از توابع استان خوزستان، این شهرستان از بن بست خارج می شود.

محمد علی علیمردانی در حاشيه بازديد استاندار، نماينده مردم كهگيلويه بزرگ در مجلس شوراي اسلامي و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی از محور لیکک-جایزان در گفتگو با راک نیوز اظهار داشت: با بهره برداری این جاده 50 کیلومتر مسافت بهمئی با استان خوزستان کمتر می شود. 

وی ادامه داد: با اجرای پروژه جاده ارتباطی لیکک به جایزان، شهرستان بهمئی و لیکک مرکز این شهرستان در مسیر ترانزیتی و کریدر شمال و مرکز به جنوب کشور قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: جاده لیکک به جایزان در نزدیکی جایزان (دهستان قلمود) به جاده امیدیه، ماهشهر و آبادان و از طرف لیکک پس از اتصال به شهر تشان به جاده ارتباطی "تشان-لنده و پاتاوه" وصل می‌شود.

علیمردانی افزود: طول این مسیر حدود 60 کیلومتر تا جاده دهدشت-پاتاوه و 25 کیلومتر تا جاده جایزان-امیدیه بوده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

علیمردانی تسریع در پشتیبانی و نگهداری از چاه‌های نفت منطقه توسط واحدهای مربوطه در شهرستان‌های امیدیه و آغاجاری، استفاده از مناطق گردشگری،کاهش طول مسیر نسبت به وضع موجود و صرفه‌جویی در زمان را از اهداف و مزیت‌های احداث جاده ارتباطی لیکک به جایزان عنوان کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: استفاده  عشایر منطقه از مسیر ارتباطی و تسهیل در رفت و آمد آنان، کم شدن ترافیک و کاهش تصادفات جاده لیکک به بهبهان و حومه بهبهان و همچنین خروج شهرستان بهمئی از بن بست با اجرای این پروژه صورت می‌گیرد.

علیمردانی تصریح کرد: با اجرای پروژه جاده ارتباطی لیکک به جایزان ارتباط اهالی دهستان‌های جولکی، سر جولکی، اسلام آباد، قلمود و شهرهای جایزان، آقاجری، امیدیه و ماهشهر آسان‌تر می‌شود.

علیمردانی با بیان اینکه محل تامین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات نفت می باشد،افزود: هم اکنون فاز اول این مسیر به طول 6 کیلومتر و با اعتبار51 میلیارد ریال در دست اجرا است.



تاریخ انتشار : 16 آبان 1396 13:45



» اخبار مرتبط:

  • با احداث راه ارتباط شهرستان های لنده و بهمئی از بن بست خارج می شود
  • پیشرفت 35 درصدی بهسازی جاده مواصلاتی گچساران – گناوه
  • تعریض و بهسازی جاده گچساران- باباکلان 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • آخرین وضعیت مسیر ترانزیتی ماهشهر -بهمئی-دهدشت
  • ازعکس یادگاری عدل هاشمی با وزیر تا قول مساعد وزارت نفت به بهمئی
  • » اشتراک گزاری خبر