مشروح اخبار


» 2 واحد نمکزدایی در گچساران بهره برداری می شود



مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: 2 واحد جدید نمکزدایی با ظرفیت بیش از 160 هزار بشکه در روز در این شهرستان در آینده نزدیک بهره برداری می شود.


2 واحد نمکزدایی در گچساران بهره برداری می شود

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: 2 واحد جدید نمکزدایی با ظرفیت بیش از 160 هزار بشکه در روز در این شهرستان در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، هوشنگ صیدالی در بازدید از تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز در شهر دوگنبدان اظهار داشت: با راه‌اندازی و در مدار قرار گرفتن این طرحها ظرفیت مورد نیاز برای استمرار تولید نفت با کیفیت از میدان گچساران فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: این 2 طرح شامل احداث نمک‌زدایی گچساران 3 با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز و بی بی حکیمه 1 با ظرفیت 55 هزار بشکه در روز خواهد بود.

صیدالی ابراز کرد: در حال حاضر این طرحها با پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: واحدهای نمک زدایی مذکور با پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز طراحی شده و تمام استانداردهای ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده است.

وی گفت: ظرفیت سازی فرآوری نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی با تزریق پساب واحدهای نمک زدایی به چاه های دفعی از اهداف اجرای طرح ها های نمک زدایی است.

صیدالی گفت: مجموعه این فعالیت ها تنها بخشی از تلاش های مستمر کارشناسان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در راستای افزایش ظرفیت تولید است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح ها تولید نفت خام‌ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان به میزان 15 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: مخازن تحت فشار، مبدل حرارتی، نمک گیر برقی، کوره‌های پیش گرمکن نفت، مجموعه تصفیه و تزریق پساب، جداسازی نفت شور و شیرین در واحدهای بهره برداری گچساران 3و4 شامل مخازن و سیستم لوله کشی و پمپاژ نفت شور، ساختمان‌ها و تأسیسات جانبی از مهم‌ترین تجهیزات این 2 کارخانه محسوب می‌شوند.



تاریخ انتشار : 5 دی 1395 02:34



» اخبار مرتبط:

  • صیدالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران شد
  • سهم عمده ی نفت و گاز گچساران در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور
  • کنترل نشت نفت از خط لوله ۴۸ اینچ گچساران
  • مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران منصوب شد
  • افتتاح کارخانه نمکزدايي بينَک در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler