مشروح اخبار


» 80 درصد تجهیزات صنایع پتروشیمی در داخل کشور ساخته می شود



مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات مورد نیاز صنایع پتروشیمی توسط سازندگان داخلی تولید می‌شود که این تجهیزات ساخت داخل همگی مطابق با استانداردهای جهانی است.


80درصد تجهیزات صنایع پتروشیمی در داخل کشور ساخته می شود

مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات مورد نیاز صنایع پتروشیمی توسط سازندگان داخلی تولید می‌شود که این تجهیزات ساخت داخل همگی مطابق با استانداردهای جهانی است.

عادل نژادسلیم مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با راک نیوز با اشاره به اینکه این شرکت 6 سال سابقه فعالیت دارد،گفت: این شرکت با دارا بودن 15 شرکت تولیدی و خدماتی به عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی خاورمیانه فعالیت خود را از شهریور سال 1389 آغاز کرده است. 

وی بیان کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در کشور، اولویت مهم شرکت هلدینگ خلیج فارس است. 

نژادسلیم تعداد طرح‌های فعال و در دست اجرای این شرکت را 11 طرح پتروشیمی عنوان کرد و گفت: این طرح ها با اعتباری بیش از 6 میلیارد یورو تسهیلات ارزی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: تاکنون اعتبارات این تعداد پتروشیمی از طریق فاینانس چین انجام شده است. 

نژادسلیم میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را 40درصد اعلام کرد و گفت: بهره برداری از این طرح ها در ایجاد اشتغال و چرخه اقتصاد کشور نقش مهمی دارد. 

وی تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت در بازار سرمایه ایران، فعالیت ها و عملکرد شرکت های تابعه خود را با نظارت پیگیری می کند. 

نژاد سلیم به مزیت‌های ایران در بازار پتروشیمی اشاره کرد و گفت: از آن جمله می‌توان به موقعیت استراتژیک، وجود زیرساخت‌های مناسب، بازار مصرف داخلی، نیروی کار ارزان و متخصص، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به بازار‌های هدف کشورهای همسایه و … اشاره کرد که در کنار دارا بودن منابع نفت و گاز سرشار می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه این صنعت باشند.

وی درباره شرکت‌های فعال ایرانی در صنعت نفت و گاز افزود: اکنون شرکت‌های ایرانی در قالب E&P و EPC فعالیت می‌کنند که اکثر آنها مربوط به بخش خصوصی هستند .

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: 70 درصد از استراتژی هلدینگ خلیج فارس توسعه ای است. 

گفتنی است مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس به منظور بازدید از طرح های در حال ساخت پتروشیمی های شهرستان گچساران و دهدشت به کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده است. 



تاریخ انتشار : 30 شهریور 1395 02:00



» اخبار مرتبط:

  • ورود 320 میلیون یورو فاینانس به پتروشیمی های گچساران و دهدشت
  • نماینده مردم کهگیلویه بزرگ وعده داد:شروع عملیات اجرایی سیمان سپو و پتروشیمی ...
  • رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس:دمای مخازن کروی پتروشیمی بوعلی تحت ک ...
  • کانال تلگرامی عدل هاشمی و خبری خوش
  • تأسیس دومین واحد پتروشیمی در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler