مشروح اخبار


» نامه تاجگردون به مدیران گچساران و باشت/راهنمایی یا اتمام حجت؟



نماینده مردم گچساران و باشت، پیش از آغاز به کار مجلس دهم اقدام به نوشتن نامه ای خطاب به روسای ادارات گچساران و باشت و نیز مدیران کل نموده و مطالبی را با آنها در خصوص بیکاری و رفع تبعیض ها در میان گذاشته که هم می توان آن را یک اتمام حجت با آنان و هم می توان راهنمایی هایی جهت سهولت در امورات تلقی کرد.


نامه تاجگردون به مدیران گچساران و باشت/راهنمایی یا اتمام حجت؟

نماینده مردم گچساران و باشت، پیش از آغاز به کار مجلس دهم اقدام به نوشتن نامه ای خطاب به روسای ادارات گچساران و باشت و نیز مدیران کل نموده و مطالبی را با آنها در خصوص بیکاری و رفع تبعیض ها در میان گذاشته که هم می توان آن را یک اتمام حجت با آنان و هم می توان راهنمایی هایی جهت سهولت در امورات تلقی کرد.

تاجگردون در این نامه نوشته است:

بسمه‌تعالی

مدیران محترم ادارات شهرستان‌های گچساران و باشت

با سلام و احترام

مردم شریف گچساران و باشت با حضور پرشور خود یک‌بار دیگر این‌جانب را به‌عنوان وکیل خود برگزیده و اعتماد مجدد خود را با رأی بالا اعلام نمودند. نتیجه انتخابات دارای چند نکته اساسی بوده که لازم است مدیران محترم اجرایی به‌دقت مورد توجه قرار دهند.

رأی بالای بیش از ۷۳ درصد بیانگر رأی آحاد جامعه بوده و دقت شود تعصبات قومی، قبیله‌ای و سیاسی مانع از اجرای قوانین و مقررات نشود آحاد مردم جامعه همچنان که ترکیب آراء نشان می‌دهد همه اقوام و طوایف مشارکت حداکثری داشته و رأی این‌جانب همچنان که انتظار می‌رفت به شکل گسترده از تمامی اقوام بوده و ضرورت دارد حال که مردم این‌چنین وحدتی آفریدند مسئولین نیز همت کرده و در ارتقاء آن بکوشند، اگرچه حتی در دوره نهم مجلس هم نگاه قومی و سیاسی نداشتم و رأی مردم این را اثبات نمود، تمایل دارم آن رویه توسط مسئولین هم‌افزا شده و نتیجه شیرین انتخابات در طول این دوره به کام مردم تلخ نگردد.

آنچه مردم در طول دوران انتخابات همواره از آن گله‌مند بودند حول محورهای زیر بوده که لازم است فرمانداران محترم و کلیه مدیران اهتمام لازم برای رفع این معضل جدی برداشته و بدیهی است حقیر هم تمام تلاشم را برای به ثمر رسیدن این تلاش به عمل خواهم آورد.

۱- موضوع بیکاری، به‌عنوان معضل جدی که البته ریشه در اقتصاد کشور داشته ولی تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در این دوره می‌بایستی برنامه اول همه ادارات و سازمان‌ها باشد و قطعاً مردم و وکیل مردم کوتاهی در این زمینه را نخواهد پذیرفت. برنامه‌ها و اولویت‌ها در برنامه جداگانه به‌زودی تقدیم خواهد شد و امیدوارم فرمانداران محترم و مسئولین استان تنها شاخص ارزیابی مدیران و کارکنان ادارات و سازمان‌ها را تلاش برای رفع بیکاری و تسهیل فعالیت عمران و سازندگی قرار دهند.

۲- وجود تبعیض در جذب نیروهای در طرح و پروژه‌های درون شهرستان و همچنین ادارات شهرستان؛ بالأخص شرکت نفت گچساران که متأسفانه علیرغم تمام تلاش صورت گرفته در گذشته همچنان بوی تبعیض احساس می‌شود. لذا لازم است تا بروز رونق در طرح‌ها و پروژه‌ها و همچنین آغاز بکار فعالیت‌های اقتصادی اقدامات زیر انجام پذیرد:

الف: فرمانداران محترم ترتیبی اتخاذ نمایند تا همه پیمانکاران در حال فعالیت در منطقه، تنها در شرایطی از نیروهای غیربومی استفاده کنند که نیروی مشابه در منطقه وجود نداشته باشد. رعایت این بند با توجه به انبوه طرح‌های عمرانی در منطقه می‌تواند کمک شایانی در رفع معضل بیکاری جوانان منطقه داشته باشد. ادارات کار، رفاه و امور اجتماعی لازم است ضعف گذشته خود را در این زمینه در اسرع وقت رفع نمایند.

منطقه می‌تواند کمک شایانی در رفع معضل بیکاری جوانان منطقه داشته باشد. ادارات کار، رفاه و امور اجتماعی لازم است ضعف گذشته خود را در این زمینه در اسرع وقت رفع نمایند.

ب: ادارات و سازمان‌های محلی جذب نیرو را صرفاً با مکانیسم استعلام، آزمون و روش‌های شفاف انجام دهند و هر روش غیر از این مذموم است و دقت شود در جذب نیرو، انسان‌های شایسته، خانواده‌های مستمندتر، خانواده‌هایی با تعداد بیکار بیشتر، متأهلین و کسانی که سن به‌کارگیری آنان در مرز قرار دارد در اولویت قرار داشته باشد. این روش حتی شامل نیروهای موقت، روزمزد و مواردی از این قبیل باشد که تجربه گذشته نشان می‌دهد بیشترین روش تبعیض با استفاده از این روش بوده که لازم است مسئولین ادارات و بالأخص فرمانداران محترم دقت لازم را مبذول فرمایند.

ج: بیشترین نگرانی و اعتراض مردم، نگرانی جذب فامیلی در ادارات می‌باشد. دقت در رفع این معضل نیز ضروری و بدیهی است در صورت بروز این موارد مردم ناگزیر به اظهار شفاف برای رفع مشکل خواهند شد

د: دفاتر این‌جانب در گچساران و باشت و تهران دقت فرمایند تحت هیچ شرایطی اقدام به معرفی افراد متقاضی شغل به ادارات استان و شهرستان ننمایند و صرفاً نظارت بر این چهارچوب را به عمل آورده و نامه‌های ارسالی صرفاً به ادارات کار انجام خواهد پذیرفت و ادارات کار هم مکلف به تهیه چارچوب منظم و شفاف برای انتقال تقاضا به ادارات و سازمان‌ها و شرکت‌ها خواهند بود. بدیهی است پیگیری حقوق تضییع شده مردم و متقاضیان شغل همچنان  توسط دفاتر این‌جانب انجام خواهد پذیرفت.

متأسفانه عمل کرد گذشته نشان داده برخی از دستگاه‌های اجرایی با هدایت متقاضیان خاص به‌سوی این‌جانب و دفاتر، به خواست خود که معمولاً قومی و قبیله‌ای بوده عمل کرده و هزینه این تبعیض متوجه حقیر یا دفاتر این‌جانب شده است.

ه: امیدوارم مدیران کل استان ترتیبی اتخاذ نمایند جذب نیرو در ادارات کل استان عادلانه‌تر باشد تا موجبات بیشتر اعتماد مردم دیگر نقاط استان به مرکز استان عزیزمان بیشتر از گذشته فراهم شود.

تلاش دولت محترم و ادارات استان و شهرستان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ستودنی بوده که قطعاً تداوم خواهد داشت و چه زیباست این تلاش ارزشمند با همدلی بیشتر و رفع تبعیض و ایجاد شغل بیشتر زیباتر گردد.

ارادتمندغلامرضا تاج گردون

رونوشت: جناب آقای دکتر خادمی استاندار محترم استان جهت استحضار و بذل‌توجه



تاریخ انتشار : 5 خرداد 1395 17:22



» اخبار مرتبط:

  • اجرای 18 طرح بزرگ آبی در گچساران و باشت با اعتباری افزون بر 30 میلیارد توما ...
  • واکنش تاجگردون به فضاسازی های اخیر:انجام امر مردم باباکلان و مارگون برای من ...
  • دست نوشته رئیس کمسیون برنامه وبودجه مجلس خطاب به مردم استان کهگیلویه وبویرا ...
  • تذکرفرماندارگچساران : توان پیگیری مطالبات خود را از مدیران کل داشته باشید
  • تمام کارکنان ادارات گچساران بسیجی هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler