مشروح اخبار


» رشته‌های اشباع شده در حال جمع شدن هستند



برای مهر ماه سالجاری در پنج رشته کارشناسی ارشد گرایش فنی و علوم انسانی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.وی در زمینه ایجاد رشته‌های هنری عنوان کرد: برای ایجاد رشته‌های هنری از حداقل دانش آموختگان این رشته‌ها برخورداریم و لازم است که فضای فیزیکی و زیر ساخت‌های لازم برای ما فراهم شود.....

 راک نیوز :رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مهر ماه سالجاری در پنج رشته کارشناسی ارشد گرایش فنی و علوم انسانی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

 

 

به گزارش  (ایسنا)منطقه کهگیلویه و بویراحمد، رضا یوسف وند در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد رشته شامل مهندسی شیمی، شیمی عالی ،مهندسی مکانیک، باکتری شناسی در گرایش فنی و رشته فلسفه اخلاق در گرایش علوم انسانی در شورای گسترش وزارت علوم در حال بررسی هستند.

 

وی اظهار کرد:هم اکنون در این دانشگاه 17 هزار دانشجو در 180 کد رشته و در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در گرایش های علوم انسانی و فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

 

رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشتر دانشجویان این دانشگاه با 60 درصد در رشته‌های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند که سیاست ما توسعه رشته‌های فنی و مهندسی است.

 

 

یوسف وند بیان کرد: این دانشگاه در سطح استان 9 مرکز و واحد دانشگاهی در شهرهای یاسوج، دهدشت،گچساران، سی سخت ،لیکک، چرام ، باشت، لنده و مارگون دارد.

 

 

وی در خصوص تناسب بین رشته‌ها و بازار کار و نیاز استان، خاطرنشان کرد: کار دانشگاه بیشتر تولید علم است و تولید کار وظیفه اصلی ما نیست بلکه دانشگاه در کنار صنعت قرار می‌گیرد و چالش‌ها و راهکارها را آماده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد.

 

 

یوسف وند در رابطه با رشته‌های اشباع شده در این دانشگاه تاکید کرد: رشته‌هایی که اشباع شده در حال جمع شدن هستند و برخی از آنها حذف شده‌اند، در سال تحصیلی جدید آمایش رشته‌ها را خواهیم داشت و قطب بندی رشته‌ها را نیز انجام خواهیم داد که با توجه به نیازهای استان و هر شهرستان دانشجو پذیرش کنیم.

 

وی در زمینه ایجاد رشته‌های هنری عنوان کرد: برای ایجاد رشته‌های هنری از حداقل دانش آموختگان این رشته‌ها برخورداریم و لازم است که فضای فیزیکی و زیر ساخت‌های لازم برای ما فراهم شود.

 

رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 80 درصد دانشجویان این دانشگاه ازخانواده های بی بضاعت هستند که توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارند و به همین دلیل در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند که این همان شعار "تحصیل برای همه همه جا و همه وقت" است.



تاریخ انتشار : 29 تیر 1391 18:32



» اخبار مرتبط:

  • شش رشته جدید در دانشگاه پیام نور چرام راه اندازی شد
  • اضافه شدن 17 رشته تحصیلی به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  • پذیرش دانشجو در پنج رشته کارشناسی ارشد
  • علمی کاریردی جهاد دانشگاهی از اول مهرماه پذیرش دانشجو دارد
  • دانشگاه یاسوج جذب می‌کند/ دانشجوی دکتری در گرایش‌ آنالیز و جبر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler