مشروح اخبار


» وزارت بهداشت : کهگیلویه و بویر احمدی ها پر تحرک ترین شهروندان ایران هستندوشیرازی ها کم تحرک ترین



احمد کوشا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، درباره اهمیت تحرک فیزیکی و ورزش در سلامت گفت: مطالعات موجود در وزارت بهداشت نشان می دهد که میزان تحرک و ورزش در بین ایرانیان سیر نزولی دارد و هر سال کم می شود.


احمد کوشا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، درباره اهمیت تحرک فیزیکی و ورزش در سلامت گفت: مطالعات موجود در وزارت بهداشت نشان می دهد که میزان تحرک و ورزش در بین ایرانیان سیر نزولی دارد و هر سال کم می شود.

به گزارش راک نیوز از شیراز ، احمد کوشا گفت: 40 درصد ایرانیان 15 تا 64 سال تحرک کافی ندارند همچنین مردم استان فارس کم تحرک ترین و کهگیلویه و بویر احمد پر تحرک ترین هستند.

وی گفت: در سال 87 حدود 38 درصد ایرانیان کم تحرک بودند،این میزان در سال 88 به 39 درصد و در سال 90 به 40 درصد رسید و بعد از آن نیز مطالعه جدیدی درباره میزان تحرک ایرانیان انجام نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس این مطالعات مردم استان فارس با 53.4 درصد کم تحرکی، از همه استانهای کشور کم تحرک تر هستند و بعد از آن استان سیستان و بلوچستان با 52.5 درصد و بوشهر با 50.4 درصد کم تحرکی در رده های بعدی قرار دارند.

وی گفت: بیشترین میزان تحرک در بین ساکنان استان کهگیلویه و بویر احمد گزارش شده که میزان کم تحرکی در آن 20.4درصد است یعنی 79.6درصد افراد در این استان تحرک کافی دارند. بعد از آن نیز استان مازندران با 22.4 درصد و لرستان با 27.9 درصد کم تحرکی در رتبه های دوم و سوم از نظر فعالیت فیزیکی مناسب در کشور قرار دارند.

کوشا ادامه داد: به طور کلی ورزش و تحرک می تواند پیری را به تعویق بیندازند و سن بیولو‍‍ژیک انسان را پایین بیاورد اما اینکه ورزش چقدر و تا چه اندازه می تواند سن بیولوژیک انسان را کم کند هنوز مطالعه دقیقی در وزارت بهداشت نداریم.

وی ادامه داد: آنچه بر اساس مطالعات وزارت بهداشت می توانیم به آن استناد کنیم این است که ورزش و تحرک کافی می تواند از بیماریهای مهمی مثل بیماریهای مزمن قلبی-عروقی، تنفسی، سرطان، دیابت جلوگیری کند./ایرنا



تاریخ انتشار : 11 آبان 1394 21:32



» اخبار مرتبط:

  • فهرست مهم‌ترین بیماری‌های کشنده در کشور اعلام شد
  • رکوردی تاسف بار برای کهگیلویه وبویراحمد!+سند
  • تبریک ویژه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای ایرانی ها+عکس
  • مهم ترین عامل کمبود کلسیم در کودکان چیست؟
  • بیماریهای قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام