مشروح اخبار


» انتقاد شدید از نگاه ناعادلانه مسئولان استانی به شهرستان لنده



در این نامه آمده است: با وجود اینکه منطقه لنده از قدمت تاریخی برخوردار بوده و مردم این شهرستان در زمینه‌های مختلف جبهه و جنگ، ایثار و شهادت، مناسبت‌های ملی و مذهبی، در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ... به نسبت جمعیت در سطح استان زبانزد بوده اما از حیث اعتبارات و رسیدگی به این شهرستان به نظر می‌رسد که متأسفانه مورد کم‌توجهی واقع شده است.


البرز محمدخانی عضو شورای اسلامی شهر لنده با ارسال یک نامه سرگشاده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی و رسانه‌های شهرستان و استان خواهان رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم این شهرستان شد.

در این نامه آمده است: با وجود اینکه منطقه لنده از قدمت تاریخی برخوردار بوده و مردم این شهرستان در زمینه‌های مختلف جبهه و جنگ، ایثار و شهادت، مناسبت‌های ملی و مذهبی، در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ... به نسبت جمعیت در سطح استان زبانزد بوده اما از حیث اعتبارات و رسیدگی به این شهرستان به نظر می‌رسد که متأسفانه مورد کم‌توجهی واقع شده است.

در ادامه این نامه آمده است: آقای استاندار و نماینده محترم مردم در مجلس؛ با وجود پیگیری‌های دلسوزانه امام جمعه محترم، فرماندار محترم و مسئولان شهرستانی و با وجود جلسات و دیدارهای متعدد و مختلف شورای اسلامی شهر و شهرستان لنده در زمینه‌های مختلف راه، معادن، بهداشت و درمان، برق، آب، کشاورزی، فضاهای آموزشی، استقلال ادارات (که با گذشت حدود سه سال از شهرستانی هنوز تعداد زیادی از ادارات استقلال نیافته‌اند از جمله شبکه بهداشت و درمان که قول استقلال آن مرکز تا شهریورماه امسال داده شد به عنوان تنها شهرستانی که بیمارستان برای آن تعریف نشده) با شما بزرگواران و دیگر مسئولان استانی، ضمن تشکر فراوان از خدمات انجام شده ولو اندک، متأسفانه عملاً پاسخ مناسب دریافت نکردیم.

به گزارش راک نیوز ، در ادامه نامه عضو شورای اسلامی شهر لنده آمده است: آقای استاندار و نماینده محترم مردم در مجلس آیا زیبنده است در هفته دولت در حالی که در شهرستان‌های مشابه ما از جهت جمعیتی پروژه‌های چند میلیارد تومانی افتتاح و کلنگ‌زنی شده، در شهرستان محروم ما این اعتبار 100 میلیون تومان باشد؟ در سفر دهه فجر و افتتاحیه‌های آن موقع خدمت شما بزرگواران عرضه داشتیم که در واقع تنها پروژه افتتاحی دهه فجر این شهرستان که شاید بتوان اسم آن را پروژه گفت فضای آموزشی است که مربوط به چند سال پیش بوده است با این تفاوت که خوشحالیم در هفته دولت اگر پروژه‌ای نداشتیم، اما حداقل شاهد رنج سفر شما بزرگواران نبودیم؛ ضمن اینکه نسبت به تخصیص اعتبارات سایر شهرستان‌ها نه تنها نگران نیستیم، بلکه خوشحال هم می‌شویم که از این هم بیشتر و بیشتر باشد، اما به طریقی که این توجه به سایر شهرستان‌ها هم باشد.

محمدخانی افزوده است: آقای استاندار و نماینده محترم مردم در مجلس: چرا اعتبارات ماده 180 نسبت به شهرستان‌های مشابه ما از جهت جمعیتی حدود یک سوم باشد؟ وقتی اعتبارات عمرانی در سطح کشور در سال 94 افزایش 16 درصدی داشت، در استان ما به خاطر محرومیت آن خوشبختانه افزایش 100 درصدی دارد، در سطح استان هم چنین سیاستی اعمال نمی‌شود و شهرستان‌های کمتر برخوردار اگر به این نسبت تقسیم اعتبار نشوند حداقل در حد شهرستان‌های مشابه از جهت جمعیتی، اما برخوردارتر تقسیم‌ اعتبار گردند؟ که متأسفانه این چنین هم نیست.

وی تبیین کرده است: ما که هرچه سئوال کردیم جواب نگرفتیم که شاخص‌ها و ملاک‌ها در توزیع اعتبارات و امکانات چه بوده است؟ شاید یکی از دلایل این کم توجهی‌ها نبود نیروی انسانی از این شهرستان در جلسات شورای اداری و کمیته برنامه‌ریزی استان و عدم اطلاع آقایان از مشکلات و ظرفیت‌های این شهرستان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر لنده اضافه کرده است: آقای استاندار و نماینده محترم مردم در مجلس آیا هنوز زمان آن نرسیده که وصل جاده پاتاوه به استان خوزستان از محور شهرستان لنده و بهمئی تحت عنوان یک جاده اصلی و ملی تعریف گردد تا اینکه علاوه بر از بن‌بست خارج شدن شهرستان لنده به عنوان شهرستانی که حتی یک کیلومتر جاده اصلی ندارد و همچنین از بن‌بست خارج شدن شهرستان‌ بهمئی موجب تسهیل در عبور و مرور و کاهش مسافت چشمگیر و سایر منافع آن نه تنها جهت شهرستان‌های چهارگانه که برای استان ما و استان‌های خوزستان، فارس، اصفهان و سایر نقاط کشور شود.

وی ادامه داده است: آقای دکتر خادمی و حاج آقا بزرگواری آیا می‌دانید جوانان تحصیلکرده بیکار این مرز و بوم به صنعت گردشگری و معادن متنوع این شهرستان دل بسته‌اند از جمله فسفات قیام که از غنای بالایی برخوردار است و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قول دادند حداکثر تا شهریور امسال جهت بهره‌برداری از این معدن شروع به کار گردد.

عضو شورای اسلامی شهر لنده افزوده است: آقای استاندار و نماینده محترم مردم در مجلس: آیا می‌دانید امیدی که اخیراً تحت عنوان ایجاد سد مارون 2 به قسمتی از شهرستان‌های کهگیلویه و چرام داده شد ناامیدی است نه تنها برای مردم شهرستان لنده که برای مردم شهرستان بهمئی و بخش‌های چاروسا، سوق و منطقه دشمن‌‌زیاری؟ (یعنی انتقال آب از سرچشمه مارون به حوزه زهره که به نظر می‌رسد تهدیدی باشد برای آینده مناطق حوزه مارون؛ ضمن اینکه ما علاقه‌مندیم مشکل آن مناطق هم حل شود ولی از آب همان حوزه).

 



تاریخ انتشار : 22 شهریور 1394 04:30



» اخبار مرتبط:

  • نمی‌توانیم برای رفع مشکلات موجود در استان معجزه کنیم
  • با این وضعیت جدید پزشکان نیاز به مطب خصوص ندارند.
  • از افتتاح تاکلنگ زنی درسفر یکروزه استاندار کهگیلویه وبویراحمد به باشت
  • لغو سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دهدشت!
  • تذکر"بزرگواری"به مسئولان گاز استان /مسئولان به جای ابهام پیگیرگازرسانی قل ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler