مشروح اخبار


» درخواست از آیت‌الله ملک‌حسینی برای پادرمیانی درعفو محیط‌‌‌بان دنا



مردم شهر سی سخت در نامه ای به آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی خواستار پادرمیانی این عالم ربانی برای بخشش محیط بان دنا شدند.


مردم شهر سی سخت در نامه ای به آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی خواستار پادرمیانی این عالم ربانی برای بخشش محیط بان دنا شدند.

به گزارش راک نیوز ، در این نامه خطاب به نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری آمده است:

خدای را بی نهایت شاکر و سپاسگزاریم که چراغ علم و معرفت و ایمان و مردمداری توأم با صداقت، قرنهای متمادی است که در خانواده اصیل و بزرگ ملک حسینی روشن، و کما فی السابق برای مردم نجیب کهگیلویه و بویراحمد و قوم لر مصباح هدایت و ملجاء و مأوایی مأمن است.

اجداد طاهرین حضرت عالی در طول تاریخ در حساسترین برهه های تاریخی ناجی مردم استان از فرورفتن در بحرانهای اجتماعی در یک جامعه ایلی و عشیره ای بوده که مردمانش سالهای سال از حکومت های مرکزی فرمان نمی بردند ولی اندرز روحانیت را به گوش جان می شنیدند.

این رسالت الهی و اجتماعی در دوره والد بزرگوارتان حضرت آیت الله العظمی ملک حسینی رحمت الله علیه بسیار برجسته و فراموش ناشدنی است. روح بزرگش قرین رحمت الهی باد که مایه شرف و عزت قوم لر بود. و شکر مضاعف حق تعالی از بابت وجود خلف صالح و دانشمند ایشان که امروز امید را در دل رهروان و دوستداران آن فقید سعید بیش از پیش زنده نگه داشته تا همچنان در بحرانهای سیاسی و اجتماعی چشم امید مردم به بیت شریف و معظم ملک حسینی دوخته شود.

اما بعد: چنانچه خاطر عالی مستحضر است، در یک حادثه ناگوار در شهرستان دنا جوانی نیک و برومند به نام مجتبی رضایی از خانواده اصیل و فرهنگی رضایی و طایفه خوشنام و ریشه دار باشرونی را از دست دادیم.

اکنون بر اساس احکام قضایی، حق الهی قصاص نفس به خانواده محترم رضایی تفویض گردیده و جملگی در مقابل این حق سر تعظیم فرود می آوریم اما از آنجا که شرع مقدس بخشش را همواره افضل از قصاص دانسته با توکل برخدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و بر حسب وظیفه شرعی و عرفی امید را از دست نداده ایم.

در همین راستا و در حرکتی خودجوش اقشار و اصناف مختلف مردم در استان و به خصوص اهالی شهر سی سخت با کسب اجازه از محضر خانواده محترم و داغدار رضایی به دفعات در منزل ایشان حاضر شدند و استدعای گذشت نمودند. خوشبختانه جناب آقای رضایی؛ این فرهنگی فرهیخته و ایثارگر با حسن خلق و با بیانات شیوا و رسا ضمن شرح ماوقع و تاکید بر بی گناهی فرزند دلبندش کراراً مراتب ارادت و احترام خود را نسبت به حضرتعالی و بیت مکرم و معظم ملک حسینی ابراز داشته و مهمتر از همه اینکه در یک اقدام خداپسندانه و قابل تأسی اخذ هرگونه تصمیم را به بزرگان و معتمدین طایفه سپرده است و این سنت حسنه ایلی فراموش شده امروز باردیگر در یک حادثه جانکاه و فراگیر توسط یک معلم واقعی و دلسوز احیا می شود که بسیار قابل تقدیر است.

لذا از آنجا که مراتب ارادات و حرمت گذاری و فرمان پذیری آحاد مردم استان به خصوص بزرگان و ریش سفیدان تیره ها و طوایف استان در طول تاریخ از خانواده بزرگ ملک حسینی مرعی بوده است، در این برهه تاریخی مصادف با روزهای پایانی ماه رحمت و مغفرت الهی، چشمان مردم استان به ویژه شهر سی سخت به بیت مکرم و معزز ملک حسینی است تا بار دیگر رسالت تاریخی خود را در نجات جان جوانی که به تصور انجام وظیفه دچار اشتباه و خطایی بزرگ و جبران ناپذیر شده به انجام رساند.

از خداوند بزرگ برای مرحوم مجتبی رضایی علو درجات و برای خانواده محترم رضایی و طایفه باشرونی صبر و استقامت و برای حضرتعالی توفیقات روز افزون را آرزومندیم



تاریخ انتشار : 24 تیر 1394 19:16



» اخبار مرتبط:

  • پیام تسلیت "رئیس سازمان صنعت ومعدن _رئیس اتاق بازرگانی و آیت الله سید محمد ...
  • پیام تسلیت رهبرانقلاب در پی درگذشت آیت‌الله ملک حسینی
  • لاریجانی درگذشت آیت‌الله ملک حسینی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت حجت الاسلام میراحمد تقوی به مناسبت درگذشت آیت‌الله حسینی
  • پیام تسلیت آیت الله حاج سید محمدحسن محقق به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله ملک ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler