مشروح اخبار


» توافق هسته ای تا دقایقی دیگر اعلام می شود /نتانیاهو: توافق هسته‌ای ایران اشتباه بد تاریخی است/اسرائیل :قدرت های غربی تسلیم ایران شدند



به گزارش راک نیوز ،یک منبع دیپلماتیک در وین اعلام کرد: نشست تمامی اعضای گروه پنج به علاوه یک با تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست محمدجواد ظریف بین ساعات 13 تا 14 به وقت تهران در هتل «کوبورگ» وین برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش قرار است پس از این نشست، کنفرانس مطبوعاتی طرف های مذاکرات در محل مقر اروپایی سازمان ملل در وین (آستریا سنتر) برگزار شود و نتایج نهایی مذاکرات در اختیار خبرنگاران و تصویربرداران قرار گیرد.

گمانه زنی ها همچنین حاکیست احتمال می رود تا ساعاتی دیگر، بیانیه ای حاوی جمع بندی نهایی بین دو طرف انتشار یابد که در آن از یک سو تحریم های بین المللی و یکجانبه علیه ایران لغو و از سوی دیگر ایران نیز بر تعهدات خود در جهت اطمینان بخشی درمورد صلح آمیز بودن برنامه های اتمی صحه خواهد گذارد.

ایران همواره فعالیت های هسته ای خود را صلح آمیز معرفی کرده و اتهامات منتشره از سوی محافل صهیونیستی را کذب دانسته است.

طی 18 روز گذشته نمایندگان ایران و گروه پنج به علاوه یک نشست های طولانی، سخت و فشرده را برای پایان دادن به بحران پرونده هسته ای ایران برگزار کردند. محور این مذاکرات محمدجواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا بودند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته -یکشنبه شب- در توییتر خود نوشت: «اگر توافق به دست بیاید، پیروزی دیپلماسی به معنی آن است که وقتی که همه می توانستیم ببازیم، همه برنده شده ایم. به همین سادگی، احتیاجی به تبلیغ و تفسیر هم ندارد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارنظرهایش در قبال مذاکرات هسته‌ای گفت که «توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه بد تاریخی است».

تحلیلگر سوری جمع‌بندی گروه 1+5 با ایران در مذاکرات هسته‌ای وین را نتیجه صبر چندین ساله ملت ایران توصیف و تاکید کرد: خطوط قرمز و «نه‌ها»یی که رهبر معظم انقلاب ایران برای مذاکرات وین ترسیم کرده بود موجب عقب‌نشینی آمریکایی‌ها شد.

 




تاریخ انتشار : 23 تیر 1394 16:14



» اخبار مرتبط:

  • شوخی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با مدیرمسئول کیهان:شریعتمداری بگذارد ت ...
  • کانال 2 تلویزیون اسرائیل مدعی شد:آمادگی‌ عربستان برای حمله نظامی به ایران
  • «اوباما» آماده دیدار با روحانی در «نیویورک» است
  • سرمقاله واشنگتن‌پست: دستیابی به توافق هسته‌ای دشوار است/نمی‌توان خوش‌بین بو ...
  • شام «اشتون» بدون ظریف
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler