مشروح اخبار


» دکل گمشده ایران، در خلیج مکزیک است؟



یک سایت خبری اعلام کرده که دکل نفتی گمشده ایران در دوران دولت قبل، در خلیج مکزیک مشغول عملیات حفاری است.

ماجرای گم شدن دکل نفتی در دولت گذشته هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد. اول آبان ماه سال 93 بود‌ که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از گم شدن یک دکل نفتی در کشور خبر داد.‌ همان زمان نیز حدود چهارده ‌نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای، از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری این موضوع شدند.

چند روز پیش وزیر نفت با بیان اینکه موضوع مفقود شدن دکل نفتی در دولت گذشته صحت دارد، گفت: با پیگیری و شکایت پرونده‌ای در خصوص موضوع مفقود شدن دکل نفتی در دولت گذشته تشکیل شده است. اما دیروز یک سایت خبری اعلام کرد دکل دریایی GSP FORTUNA که بیشتر پول خرید آن توسط شرکت تاسیسات دریایی پرداخت شده است به جای تحویل به ایران در ابتدا به امارات منتقل و سپس به خلیج مکزیک منتقل شد تا قرارداد 894 روزه شرکت پمکس و شرکت GSP را اجرایی کند.

به نوشته عصر نفت، رسانه‌های خارجی خبر داده‌اند که این دکل در فوریه سال 2014 عازم خلیج مکزیک شده و هم‌اینک مشغول عملیات حفاری است. گفتنی است تا لحظه تنظیم این خبر، مقامات وزارت نفت هیچ واکنشی به خبر فوق نشان ندادند.

از سوی دیگر عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری و بررسی وضعیت دکل حفاری گمشده در اولین جلسه این کمیسیون بعد از تعطیلات خبر داد.

امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیگیر این مسأله است و در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون بحث عدم تحویل یا گمشدن دکل حفاری را مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

نماینده مردم بروجن در مجلس خاطرنشان کرد: البته موضوع این دکل مربوط به دولت قبل و مدیران سابق است اما از مسئولان فعلی دعوت به عمل خواهد آمد تا در جلسه کمیسیون ضمن ارائه توضیحات و پاسخگویی، راه حلی برای این موضوع اندیشیده شود.

دکل اصلا وارد آبهای ایران نشد

البته نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس که نخستین‌بار موضوع دکل نفتی گمشده را مطرح کرد، می‌گوید: این دکل اصلا به ایران نیامده که بخواهد گم شود. دکل نفتی خریداری شده، اما وارد آبهای ایران نشده است و پرونده در دادگاه است.

وی ادامه داد: این دکل به یکی از کشورهای همسایه که به احتمال زیاد قطر است، اجاره داده شده است.

در این بین ابراهیم کارخانه‌ای یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس در این باره می‌گوید موضوع هنوز در کمیسیون مطرح نشده و طرح آن را به بعد از تعطیلات ارجاع می‌دهیم. کارخانه‌ای ادامه داد: گزارش گم شدن دکل نفتی هنوز به کمیسیون انرژی نرسیده، در رسانه‌ها منتشر شده است.



تاریخ انتشار : 8 تیر 1394 18:50



» اخبار مرتبط:

  • کاهش‌ساعت‌کار‌کارمندان‌در‌ماه‌رمضان‌منتفی‌شد
  • اعلام اسامی ۱۷۰ نماینده‌ای که از رحیمی پول گرفته‌اند
  • استعفای دسته جمعی اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی
  • حقوق 90 هزار دلاری در یک شرکت نفتی؟!
  • قوه قضاییه به هیچ یک از اتهامات احمدی نژاد رسیدگی نکرده است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler