مشروح اخبار


» موافقت 3 نماینده کهگیلویه وبویراحمدبا طرح استانی شدن انتخابات



نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : از نظر ما نمایندگان این طرح می تواند به پیشرفت هرچه بهتر استانهای محروم کمک شایانی کند.

غلام محمد زارعی افزود


نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت : از نظر ما نمایندگان این طرح می تواند به پیشرفت هرچه بهتر استانهای محروم کمک شایانی کند.

غلام محمد زارعی افزود : طرح استانی شدن انتخابات طرحی خوب بوده که بر روی این طرح کارشناسی های بسیاری صورت گرفته است.

زارعی عنوان کرد: در این طرح هر نماینده ای که انتخاب شود برای تمام استان تلاش کرده و خدمات یکسانی را به استان منتخب خود ارائه دهد.

همچنین رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: استانی شدن انتخابات مجلس مانعی برای ورود پول‌های کثیف به مهمترین عرصه مشارکت مدنی است.

غلامرضا تاجگردون افزود: باید با سنجیدن جوانب موضوع از سوی مسئولان تمام روزنه های ورود پول های کثیف در سیاست به ویژه انتخابات بسته شود.

وی تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث می‌شود تا هزینه‌های تبلیغات جهت‌گیری شفاف‌تری داشته باشد. رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح فرآیند انتخابات به گونه‌ای پیش خواهد رفت که احزاب و گروه‌های سیاسی قدرت عمل بیشتری پیدا کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت این طرح شفاف شدن خط فکری مجلس و افزایش رقابت انتخاباتی است.

همچنین نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس نهم، استانی شدن انتخابات را به سود استان‌های محرومی چون حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

سیدعلی محمد بزرگواری گفت: استانی شدن انتخابات به سود مردم استان‌های محروم خواهد بود و امیدواریم شورای نگهبان با تصویب آن، موجب برگزاری انتخابات استانی در انتخابات مجلس آینده شود.

وی، با تشریح دلایل موافقت خود با استانی شدن انتخابات مجلس ، اظهار کرد: با استانی شدن انتخابات، بسیاری از مشکلات کنونی حوزه‌های انتخابیه مناطق محروم به پایان می‌رسد.

به گزارش راک نیوز ؛نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس افزود: متاسفانه در انتخابات‌های گذشته در حوزه‌های انتخابیه‌ای که قومی و قبیله‌ای بوده شاهد برخی اتفاقات ناگوار بوده‌ایم که با استانی شدن انتخابات شاهد کاهش این اتفاقات خواهیم بود.

بزرگواری، یکی از مهم‌ترین دلایل موافقت خود با استانی شدن انتخابات مجلس را کاهش هزینه‌های دولتی اعلام کرد و یادآور شد: با برگزاری انتخابات استانی دیگر نیازی به هزینه‌های سرسام آور در استان‌های محروم و یا نقاط مختلف کشور نخواهیم بود.

 



تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1394 13:19



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون:استانی شدن انتخابات مانعی بر سر راه ورود پول‌های کثیف به عرصه انت ...
  • نماینده مردم ممسنی:استانی شدن انتخابات سبب رسیدگی بهتر به حوزه‌های انتخابی ...
  • رأی مثبت مجلس به طرح استانی شدن انتخابات
  • «استانی‌شدن انتخابات مجلس»؛ فراموشی مناطق محروم یا تقویت نظام حزبی
  • طرح دوفوریتی نمایندگان برای استانی شدن انتخابات مجلس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler