مشروح اخبار


» پیام رهبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی



بازتاب پیام حضرت آیت الله خامنه ای در شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده بود. از شب گذشته بسیاری از کاربران ایرانی و غیر ایرانی شبکه های مختلف اجتماعی،


بازتاب پیام حضرت آیت الله خامنه ای در شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده بود. از شب گذشته بسیاری از کاربران ایرانی و غیر ایرانی شبکه های مختلف اجتماعی، متن کامل یا بخش هایی از این پیام مهم را به اشتراک گذاشته و در مورد آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 به گزارش راک نیوز ؛ برخی کاربران ایرانی، این پیام را یادآور نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف درباره فروپاشی نظام کمونیستی شوروی دانسته و از آن به عنوان «نقطه عطف» روابط غرب با اسلام یاد کرده‌اند.

این پیام مهم در بسیاری از رسانه های مستقل جهان و نیز نشریات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های جهان اسلام بازتاب داشت. اما تا این لحظه با سکوت تعدادی از رسانه های اصلی غربی روبرو شده است. البته برخی از رسانه‌های غربی با تقطیع این پیام، بخش‌هایی از آن را منتشر کرده اند. نکته قابل توجه اینکه اغلب این رسانه‌ها از انتشار قسمت‌هایی از پیام که به سابقه سیاه استعماری غرب اشاره دارد، خودداری کرده و تنها گزیده‌هایی از آن را منتشر کردند.

- بی‌بی‌سی فارسی با انتخاب این پیام به عنوان تیتر یک سایت خود نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای جوانان غربی را به مراجعه به قرآن و زندگی پیغمبر اسلام دعوت کرد

- پایگاه آمریکایی «فارین پالیسی» ضمن انتشار بخش‌هایی از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب، آن را «بسیار غیر منتظره» توصیف کرد و استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی از آن را مورد اشاره قرار داد.

- خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای بر اهمیت بررسی اسلام به جوانان غربی تاکید کرد» نوشت: رهبر عالی ایران تاکید کرد جوانان غربی به جای «بلعیدن دیدگاه‌های متعصبانه»، خود به بررسی اسلام بپردازند.

- پایگاه آمریکایی «وترنز تودی» در گزارشی با این عنوان که «رهبر عالی ایران به جوانان غربی گفت فکری مستقل داشته باشید»، به انتشار کامل متن پیام رهبر معظم انقلاب پرداخت و از مخاطبان خود خواست که این پیام را به جوانانی که می‌شناسند منتقل کنند.

- مجله انگلیسی «The Week»: رهبر عالی ایران نامه‌ای سرگشاده به جوانان عربی نوشت. آیت‌الله خامنه‌ای بعد از حملات تروریست‌ها در پاریس، برای نگاشتن یک نامه سرگشاده اقدام کرد.

- مجله آمریکایی «نیویورک» در گزارش خود با عنوان «رهبر ایران نامه‌ای سرگشاده به جوانان غربی توئیت کرد»، به انتشار تمامی توئیترهای منتشر شده از سوی دفتر مقام معظم رهبری پرداخت.

- روزنامه بین‌المللی چند زبانه «اپکو تایمز» آمریکا: آیت‌الله خامنه‌ای از جوانان غربی خواست اسلام متعصبانه را رد کنند. رهبر عالی ایران تاکید کرد که جوانان اروپایی و آمریکایی برای مبارزه با موج تعصبی که بعد از حمله تندروها در فرانسه به راه افتاد، به مطالعه و بررسی اسلام بپردازند.

- شبکه «تله سور» ونزوئلا: رهبر ایران تصویر ارائه شده از اسلام توسط رسانه‌ها را رد کرد.

- «المنار»، «العهد»، «المیادین»، «ایلاف» و بخری از خبرگزاری ها و سایت‌های سوریه، عراق و لبنان از جمله رسانه‌های عربی بودند که به انتشار بخش‌هایی از این پیام پرداختند.



تاریخ انتشار : 3 بهمن 1393 05:47



» اخبار مرتبط:

  • حمله اسرائیل به دو پایگاه نظامی سوریه
  • واکنش به اعلام نظر جنتی درباره اعدام موسوی وکروبی
  • پیام تبریک «داعش» به مسی +عکس
  • سرمقاله واشنگتن‌پست: دستیابی به توافق هسته‌ای دشوار است/نمی‌توان خوش‌بین بو ...
  • مجوز ترانه‌های “حبیب” صادر شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler