مشروح اخبار


» تازه ترین اخبار از تعدادافراد مبتلا به بیماری تب مالت درکهگیلویه



رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه عمده علائم این بیماری در انسان را تب و لرز شبانه،تعریق و درد عضلانی ذکر کرد و گفت: شایع ترین علائم در حیوانات به صورت سقط جنین مشاهده شده است.

طاعتی عنوان کرد: این بیماری با تماس مستقیم انسان با طیور و فرآورده‌های آن به صورت عفونت مشاهده می‌شود


سید محمد هاشم طاعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در دهدشت،با اشاره به بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان،اظهار کرد: 55 نفر در 4 ماه نخست امسال به بیماری تب مالت در در شهرستان کهگیلویه مبتلا شدند.

به گزارش راک نیوز ؛ وی گفت: در سال گذشته 43مورد بیماری تب مالت گزارش شد که متأسفانه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته اشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه عمده علائم این بیماری در انسان را تب و لرز شبانه،تعریق و درد عضلانی ذکر کرد و گفت: شایع ترین علائم در حیوانات به صورت سقط جنین مشاهده شده است.

طاعتی عنوان کرد: این بیماری با تماس مستقیم انسان با طیور و فرآورده‌های آن به صورت عفونت مشاهده می‌شود که ممکن است این بیماری با تماس مستقیم از طریق جراحت پوست و یا اشیاء آغشته به ترشحات عفونی وارد بدن انسان شده و آغاز به فعالیت کند.

وی با اشاره به احتمال آلودگی از طریق فرآورده‌های  لبنی  از قبیل شیر، ماست و گوشت، بیان کرد: استفاده از فرآورده‌های پاستوریزه در عوض فرآورده‌های دامی خام به شهروندان توصیه می‌شود و شیر خام بعد از 10دقیقه  جوشانده شدن شرایط مناسب برای مصرف را پیدا می‌کند.

طاعتی بابیان اینکه دولت در سال‌های گذشته بابت معدوم ساختن دام‌های آلوده به دامداران غرامت پرداخت می‌کرد، افزود: این امر سبب گرایش دامداران در تحویل دام آلوده به دامپزشکی می‌شد.

وی گفت: اما اکنون دولت خواستار تحویل رایگان دام‌های آلوده توسط دامداران است و دامداران استقبال خوبی از این امر ندارند.

طاعتی خواستار تعیین غرامت از طریق دولت به ازای معدوم ساختن دام‌های آلوده شد وافزود: باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای نمونه‌گیری در اختیار دامپزشکی قرار گیرد.

وی مهم‌ترین عامل در رفع این بیماری را پیشگیری دانست و خاطرنشان کرد: با برپایی دوره‌های آموزشی و بهداشتی مناسب برای روستائیان و دامداران می‌توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد./تسنیم



تاریخ انتشار : 6 مرداد 1393 14:49



» اخبار مرتبط:

  • شیوع بیماری تب ‌مالت در روستاهای کهگیلویه
  • کشتارگاه دام در شهرستان بهبهان پلمب شد
  • هرمزگان در شمار استان‌های پرخطر در ‌ایدز ‌ /عامل انتقال ایدزبه جزایر رابهتر ...
  • مشاهده مواردی از بیماری سالک و تب مالت در کهگیلویه و بویراحمد
  • خبرفوری:شناسایی یک مورد مشکوک به بیماری تب کنگو در کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler