مشروح اخبار


» آدم کشی به‌خاطر گوشی تلفن همراه



مردی که جوانی را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود وقتی در جایگاه متهم قرار گرفت مدعی‌ شد مقتول قصد داشت تلفن همراه او را سرقت کند.
به گزارش خبرنگار ما، جلسه رسیدگی به این پرونده صبح دیروز در شعبه74 دادگاه کیفری‌ استان تهران با تشریح کیفرخواست توسط نماینده دادستان تهران آغاز شد. وی گفت: «پرونده قتل جوانی به نام میثاق 24تیر سال89 با شکایت اولیای‌دم او تشکیل و در تحقیقات ماموران مشخص شد عاملان قتل دونفر به نام‌های مهرداد و هاشم هستند که بعد از واردآوردن ضربات متعدد چاقو به مقتول از محل متواری شده‌اند. ماموران ابتدا هاشم را بازداشت کردند و در بازجویی‌ از او متوجه شدند مهرداد نیز سه‌ضربه بر بدن مقتول وارد کرده‌ که ضربات کشنده‌ نیز همان ضربات ‌است. ماموران مخفیگاه مهرداد را یک‌ماه بعد شناسایی و او را بازداشت کردند. مهرداد به واردآوردن ضربات کشنده اعتراف و جزییات قتل را نیز تشریح کرد. وی همچنین چندروز قبل از این قتل با جوان دیگری به نام سعید درگیر شده و او را نیز مجروح کرده بود که آن شکایت نیز در پرونده موجود است. بنابراین با توجه به شکایت اولیای‌دم، مدارک موجود در پرونده و گفته‌های شهود درخواست صدور حکم قانونی را دارم.» در ادامه پدر و مادر مقتول در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. پدر مقتول در پاسخ به توصیه قضات به گذشت گفت: «مهرداد فرزندم را کشته‌ است و باید قصاص شود.» سپس سعید در جایگاه قرار گرفت. او گفت: «چندروز قبل از حادثه شب‌هنگام من و دوستم جلو در خانه ایستاده‌ بودیم که مهرداد به سمتم آمد و گفت چرا مدل موهایت این شکلی است بعد با قمه حمله کرد و با چاقویی ضرباتی به من زد. بعد متوجه شدم او میهمان یکی از همسایه‌ها بوده که در خانه‌شان مراسم عروسی داشتند. البته من در حال حاضر درخواست دیه دارم و به پدر متهم هم که برای رضایت مقابل خانه ما آمده ‌بود گفتم در صورتی که پول دیه را به حساب شیرخوارگاه آمنه بریزد رضایت می‌دهم.»
سپس متهم در جایگاه حاضر شد. مهرداد که ابتدا مدعی ‌بود چیزی یادش نمی‌آید، بعد از چنددقیقه در توضیح علت درگیری مرگبار گفت: «میثاق برای سرقت گوشی موبایلم آمده ‌بود. ما اصلا همدیگر را نمی‌شناختیم. من و هاشم روی موتور بودیم. او حمله کرد گوشی را بگیرد من با او درگیر شدم و سه ضربه بیشتر نزدم، ضربات دیگر را هاشم به او زد اما گفتند ضرباتی که من بر بدنش وارد کردم کشنده‌ بود.»
متهم که سوابق متعدد کیفری هم دارد گفت: «بیشتر این سابقه‌ها به‌خاطر درگیری‌ است اما آن روز واقعا قصدم این بود اجازه ندهم مقتول گوشی‌ام را از من بگیرد. آن گوشی تقریبا 500هزارتومان ارزش داشت و من اگر احتمال می‌دادم چنین اتفاقی خواهد افتاد مقاومت نمی‌کردم.» وی ادامه‌ داد: «بعد از اینکه ضربات را وارد کردیم من فرار کردم نمی‌دانستم میثاق جان باخته و فکر می‌کردم فقط زخمی‌ شده است. اول به شمال و بعد هم به مشهد رفتم و در آنجا بازداشت شدم. وضعیت روحی خوبی ندارم و بیشتر از این به یاد نمی‌آورم و هرچه در جلسات قبل گفته‌ام را قبول دارم.» مهرداد در آخرین‌دفاع گفت: «از کارم پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم.»
سپس متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد و جزییات درگیری را توضیح داد. در پایان هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

 




تاریخ انتشار : 16 تیر 1393 11:42



» اخبار مرتبط:

  • 5جوان ایرانی متهم تجاوز به یک زن اندونزیایی
  • مرگ فجیع پیرزن همسایه توسط مرد جوان
  • باند قوی‌تری تشکیل می‌دهم که پلیس قادر به ‌دستگیری ما نشود.!!
  • رانندگان بی‌سواد در دام زن شیاد
  • معمای مردی که با مجسمه طلا ناپدید شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler