مشروح اخبار


» افتتاح دفتر حج و زیارت در دهدشت



پیش از ظهر امروز و با حضور امام جمعه دهدشت، مدیر کل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار کهگیلویه در دهدشت دفتر حج و زیارت این شهرستان افتتاح شد.

در آیین افتتاح دفتر زیارتی معراج نور دهدشت، رحمان فاضلی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، حضرت فاطمه(س) را محور مباهله و محور خلقت عنوان و تصریح کرد: وعده الطاف حق در حفظ و تداوم آئین محمدى (ص) به وسیله بانوی دو عالم محقق شده است.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آن حضرت محور اصحاب کساء و تداوم‌بخش نسل پیامبر(ص) است، افزود: دخت نبی مکرم اسلام الگوی تمام عیار زنان است.

فاضلی با اشاره به راه‌اندازی دفتر حج و زیارت در دهدشت، ابراز داشت: این دفتر در راستای خدمات‌رسانی به زائران عتبات عالیات و بیت‌الله الحرام از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

این مسئول خدمات‌رسانی و تمهید مقدمات لازم برای سفرهای زیارتی خارج از کشور را وظیفه ذاتی سازمان حج و زیارت خواند و گفت: ارائه خدمات سفرهای زیارتی داخلی و تورهای گردشگری در حیطه کار این دفتر نیست.

فاضلی خدمات دفاتر زیارتی را در چهار مقوله حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات عراق و سوریه تعریف کرد و ابراز داشت: در حال حاضر به دلیل مسایل امنیتی سفرهای زیارتی به سوریه تعطیل شده است.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد نبود دفتر زیارتی در شهرستان کهگیلویه و بخش‌های تابعه را به دلیل کمبود زائران خواند و تصریح کرد: تعداد پنج دفتر زیارتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.

فاضلی حد نصاب زائران برای راه‌اندازی دفتر زیارتی را 300 نفر برشمرد و اذعان داشت: به رغم کم بودن تعداد متقاضیان حج و عتبات در کهگیلویه، با پیگیری‌های امام جمعه دهدشت، نماینده شهرستان در مجلس و فرماندار، سازمان حج و زیارت استان در راستای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اقدام به راه‌اندازی دفتر زیارتی در دهدشت کرده است.

به گفته فاضلی در صورتی‌که تعداد زائران متقاضی در شهرستان‌های چرام، لنده، و بخش‌های کهگیلویه به حد نصاب 200 نفر برسد در این نقاط دفتر زیارتی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش راک نیوز ،لوح مجوز فعالیت دفتر زیارتی معراج نور دهدشت به عابدنژاد مسئول این دفتر اهدا شد.

قارس



تاریخ انتشار : 25 اسفند 1392 18:58



» اخبار مرتبط:

  • اتاق فکر مشترک صدا و سیما و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
  • 2 کشته درحادثه رانندگی برای آمبولانس ،مادری دهدشتی بخاطرفرزندش جان باخت!
  • اجرای جشنواره بازی‌های بومی، محلی در دهدشت+عکس
  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • پیش ثبت نام سفر به عتبات از پنجشنبه نهم آذر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler