مشروح اخبار


» ترخیص کالا در بخش صادرات باید دو ساعته انجام شود



رئیس گمرک گفت: رعایت حقوق مردم باید در اولویت کارهای مدیران اجرایی گمرک باشد و به سمتی حرکت کنیم تا فرآیند ترخیص کالا در بخش صادرات دو ساعته طی شود.

به گزارش (ایسنا)، مسعود کرباسیان، معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: مدیران اجرایی در صف اول خدمت به مردم هستند و باید تمام تلاش و اهتمام خود برای تسریع کار آنان بکار گیرند.

وی تأکید کرد: وقتی می گوییم باید خدمت گزار مردم باشیم باید این را به صورت عملی نشان دهیم و اجازه ندهیم که کسی پشت در گمرک معطل بماند.

رییس کل گمرک خاطرنشان کرد: توقف یک روزه کالا در گمرک موجب کاهش یک درصد ارزش کالا است و اگر کالایی بطور مثال 100 روز در گمرک بماند 100 درصد ارزش آن از بین رفته است.

کرباسیان داشتن امنیت خاطر مردم و گمرک را از مسایل مهم در این سازمان دانست و اظهار داشت: ما باید نسبت به تر خیص کالای مردم حساسیت داشته باشیم و رعایت حقوق آنها در اولویت کارهای مدیران گمرک باشد.

وی توجه به نیروی انسانی را در گمرک از نکات پراهمیت دانست و گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی سازمان است و یکی از وظایف اصلی مدیران پیگیری و نظارت بر عملکرد و نیازهای نیروی انسانی است و ما در صدد هستیم که در این بخش حتی الامکان مشکلات موجود را برطرف کنیم.

کرباسیان حرکت به سمت استانداردسازی در رویه ها و فعالیت های گمرک را از جهت گیریهای اصلی این سازمان در قرن بیست و یکم برشمرد و گفت : کاهش مقررات و بخشنامه های غیر ضر وری می تواند موجب افزایش سرعت کار و تسهیل امور در گمرک به خصوص امور مربوط به ارباب رجوع شود.

رییس کل گمرک با تشریح ویژگی های یک مدیر موفق از جمله تخصص و ادراک مدیریتی افزود: مدیر گمرک باید علاوه بر تخصص از دانش و تجربه لازم نیز برخوردار باشد.

وی سلامت کاری ، تعامل بیشتر با مردم ، اعتقاد به اهداف سازمانی، نظارت و ارزیابی دقیق بر امور و پاسخگویی را از دیگر الزامات برای موفقیت مدیران گمرک دانست و در بخش دیگری از سخنانش گفت : باید به سمتی حرکت کنیم که فرآیند ترخیص کالا در بخش صادرات دو ساعته طی شود.

کرباسیان همچنین درباره خط مشی جدید در گمرک به بیان نظرات و تصمیمات متخذه پرداخت و از مدیران اجرایی و ستادی خواست تا با دقت و انگیزه کامل در جهت اجرای این تصمیمات تلاش کنند.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: اهتمام مدیریت گمرک در توزیع امکانات و تسهیلات در درجه نخست به گمرکات مرزی و در وهله بعد گمرکات همجوار گمرک مرزی و استانها وسپس گمرکات تهران است.

وی افزود: یکی از موارد مهم در گمرک بحث ترانزیت است و با توجه به افزایش قابل توجه حجم ترانزیت در کشور که بالغ بر 11 میلیون تن در سال است که باید مشکلات گمرکی مربوط به این بخش را برطرف کنیم.

انتهای پیام




تاریخ انتشار : 18 آبان 1392 05:45



» اخبار مرتبط:

  • جزئیات ترخیص کالاهای اولویت دهم
  • تغییرات در گمرک ایران کلید خورد
  • گمرک در نوع کالای ورودی به کشور دخالتی ندارد
  • ناظر گمرکات گیلان سرپرست گمرک آستارا شد
  • نتصاب جدید در گمرک ایران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler