مشروح اخبار


» شاید این آخرین رای‌گیری باشد!



 راک نیوز:جلسه بعد از ظهر امروز نمایندگان مجلس در حالی ساعت 15:15 دقیقه کار خود را شروع کرد که مجلس برای رای‌گیری رسمیت نداشت؛ جلسه بعد از ظهر امروز با حاشیه‌های جالبی هم همراه بود.

نمایندگان مجلس در جلسه بعد از ظهر خیلی دل و دماغ گوش دادن به اظهارات موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه را نداشتند؛ ظاهرا خستگی "بشین ‌پاشو"ی صبح در تن نمایندگان بود. به طوری که در جلسه بعد از ظهر تعدادی از نمایندگان سر خود را روی میز گذاشته و مشغول استراحت بودند‌ البته تعداد دیگر هم در گوشه و کنار صحن مشغول صحبت با هم و عده‌ای دیگر نیز مشغول خواندن روزنامه و یا چک کردن SMSهایشان بودند.

زمانی که عزیزی به عنوان نماینده دولت قصد داشت نظرش را در خصوص کلیات بودجه ارائه دهد، سخنانش را با قرائت شعر شروع کرد و از آنجایی که نمایندگان مجلس هشتم همیشه از شعرخوانی در صحن استقبال می‌کنند، این بار هم با "به به" گفتن‌ از شعر‌خوانی عزیزی تمجید کردند.

شاید نمایندگان مجلس هشتم که تعداد زیادی از آنها از راهیابی به مجلس نهم باز مانده‌اند، به دلیل طبع شاعرانه که در مجلس هشتم کشف کردند، بخواهند در آینده وقت بیشتری را برای شعرخوانی یا شعر گفتن اختصاص دهند.

‌در جلسه بعد از ظهر امروز مجلس، لابی‌ها و رایزنی‌های نمایندگان با هم ادامه داشت؛ از مهمترین اجتماعات امروز می‌توان به تجمع توکلی، ابطحی، رسایی، زارعی در گوشه‌ای از صحن اشاره کرد.

‌در زمان رای‌گیری برای کلیات لایحه بودجه باهنر، گفت: ما علاقمندیم قبل از رای‌گیری برای کلیات همکاران در صندلی‌های خودشان مستقر شوند.

‌تبلیغ سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس برای رای نمایندگان به کلیات بودجه از دیگر حاشیه‌های جلسه علنی امروز بود، وی در زمان رای‌گیری برای کلیات لایحه بودجه با به زبان آوردن کلمه 4 از پشت تریبون خواستار رای دادن نمایندگان به کلیات بودجه شد.

‌‌بعد از رای آوردن کلیات لایحه بودجه تعدادی از نمایندگان خواستار پایان جلسه علنی و بررسی جزئیات بودجه در جلسه بعدی شدند که باهنر در واکنش به این موضوع گفت: ما یک ساعت و نیم دیگر کار می‌کنیم و شیفت شب را به شما امشب تخفیف می‌دهیم.

بلندگوهای روابط عمومی مجلس در اثنای بررسی جزئیات بودجه که نمایندگان باید رای‌گیری آن در صحن حاضر باشند، چندین بار اعلام کرد که مجلس فاقد اکثریت است، نمایندگان به صحن مراجعه کنند.

زمانی که محمدرضا خباز در رابطه با یکی از مواد لایحه بودجه اخطار قانون اساسی داد، نماینده دولت با ارائه توضیحاتی گفت که اخطار آقای خباز وارد نیست البته قاضی‌پور به این مسئله واکنش نشان داد و خطاب به باهنر گفت که شما جای خود را با نماینده دولت عوض کرده‌اید که نماینده دولت می‌گوید اخطار وارد نیست؟

باهنر قبل از آخرین رای گیری در جلسه علنی امروز خطاب به نمایندگان گفت: شاید این آخرین رای گیری ما باشد، در رای‌گیری شرکت کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

جلسه علنی امروز مجلس 10 دقیقه زودتر به کار خود پایان داد؛ محمدرضا باهنر در پایان جلسه به نمایندگان وعده داد که اگر فردا صبح زودتر بیایند، جلسه بعد از ظهر زودتر تمام شود.



تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1391 19:03



» اخبار مرتبط:

  • حاشیه های جلسه امروز مجلس درباره‌ژنو
  • هزینه صدور گذرنامه و تعویض پلاک تعیین شد
  • تاجگردون نفر هشتم شد/وزنه ای بزرگ در مجلس
  • تاجگردون: بدون اطلاع از وضعیت خزانه، روی هوا رای بدهیم؟/باهنر: شاید برای دو ...
  • اتفاقی که برای اولین بار رخ داد: کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق رد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler